Jubilee lenke til Seiko 5KX

S

Slettet bruker 16261

Guest
Hei! Tenker at noen her inne muligens har erfaringer med stållenke til den nye Seiko 5KX. Så vidt jeg har skjønt det så vil ikke for eksempel den velkjente jangly Jubileet til SKX passe uten å bruke spesielle buede springbars. Nå vet jeg at blant annet Strapcode har kommet med buede endeledd til 5KX modellene. Jeg går i tanker om å kjøpe en Jubilee til min 5KX og lurer på om dere har noen tips og anbefalinger, SKX lenke med buede springbars eller en Strapcode tilpasset endeledd til 5KX. Eventuelt andre forslag. Jeg har sett på Uncle Seiko sine også men liker kanskje den med blanke midtlenker fra SC best. Hva mener folket med peiling her inne? Har også lurt på den originale oysteren til 5KX (Min har silikon reim)

Vedlegg

• 772F9B72-A371-4CB3-B0EB-5F2B647D3C1D.jpeg
    772F9B72-A371-4CB3-B0EB-5F2B647D3C1D.jpeg
    201,5 KB · Visninger: 0
Endeleddene fra skx skal formmessig passe 5kx, men du behøver tykkere springbars.
Skx benytter som kjent fat-springbars, så din klokke behøver «fatties» med små tapper som passer til «vanlige» lugholes.

Den kommende "5KX" GMT har jo jubilee som ligner på den til SKX, visstnok med noen oppgraderinger. Sikkert mulig å få tak i bare lenka etterhvert.

"All three watches (much like the SKX) come on the latest version of the ubiquitous Seiko Jubilee-style bracelet. This has been noticeably improved from the one found on the old SKX models. We did a side-by-side comparison, and the new steel bracelet feels much more solid and qualitative both on and off the wrist."

Ref. https://www.fratellowatches.com/sei...ave-watches-for-beginners-and-veterans-alike/

1655104868409.png

• Liker
Reaksjoner: Mlegend og fredskijj