Juhu! Klokkekompliment!

Hopalong

Støttemedlem
Medlem
16. juni 2009
Sted
Cockaigne
Da jeg leste tråden under "Klær og stil" om viktigheten av å matche klokkerem, belte og sko, kom jeg til å tenke på at jeg har holdt på slik i tyve år - skiftet klokker etter antrekk og anledning, og gjerne flere ganger om dagen. Jeg har endel ur og har hatt enda flere, med felles for dem alle er at de knapt noengang er bllitt bemerket av andre. Bortsett fra min bror og et par klokkegærninger jeg kjenner, er det temmelig få som har lagt merke til hva jeg har på armen, og enda færre som har kommentert det.

Men på lørdag fikk jeg noen sjeldne klokkekomplimenter fra uinvidde. Det var ikke for den nydelige JLC`en min, den perfekte Constellationen eller stilrene Mark XVI`en. Jeg hadde vært på jakt og skulle ha gjester til middag, så jeg måtte skifte i en fart mellom rypesteking og sausekok. Gjestene ringte på idet jeg kneppet skjorten, så jeg glemte å skifte fra tur- til selskapsklokke. Derfor ble den store, oransje monsteren sittende på armen - og ble behørig notert og beskrytt både av kvinnelige og siden mannlige gjester. De samme gjestene som jeg har vist sikkert tyve forskjellige ur tidligere. "Oj, for en FLOTT klokke! Er den ny? Så TØFF! osv."

Nok et eksempel på hvilken wrist presence monsteret har :)

PB092204.jpg

Pleier dere andre å få oppmerksomhet for håndleddpynten, eller går dere som meg rundt og gleder dere i all stillhet?

Hopalong skrev:
Pleier dere andre å få oppmerksomhet for håndleddpynten, eller går dere som meg rundt og gleder dere i all stillhet?

Én eneste gang, og da var det selvsagt min $100-på-eBay Zodiac quartz :roll:
En søt pike på byen synes jeg hadde tøff klokke.

Heldigvis har jeg en samboer hjemme som innimellom hoderystingen vet å komme med (nesten) ektefylte begeistrede utbrudd når jeg har tatt på meg Daytonaen :D

Den komplimenterte:

3950217192_37407be005_b.jpg

Herlig å få litt oppmerksomhet for en dille man bruker masse tid og penger på! Jeg har fått litt oppmerksomhet for to klokker, den ene er, som i din historie, Orange Monster. Den har et par stykker kommentert, den ene positivt og den andre negativt..... Den andre jeg har fått kommentarer på, var LV-en, som prosjektlederen for en kunde på jobb kommenterte. Det viste seg at han var litt klokkeinteressert, men ikke utover quartzland. Så han hadde litt vansker med å fatte konseptet mekanisk ("åja, det er sånn kinetisk!").

Utover det er det et par klokkegærninger på jobb. Når jeg møter noen av dem i korridorene på jobb sjekker vi rutinemessig håndleddet på hverandre og fortsetter som om ingenting har hendt....

Ellers har jeg en samboer som i likhet med Anders', prøver å komme med noen "begeistrede" komplimenter innimellom......

Jeg har opplevd det samme; dyrere ur forbigås i stillhet men Monsteret og et par andre rimeligere ur blir bemerket.
Men en sjelden gang har jeg fått kompliment for de dyre og spesielle og da av kjennere.
Det smaker best.

Mest av alt er urene til for egennytelse, som du beskriver, i stillhet. 8)

Hehe... kjenner meg der. Det er ikke ofte det skjer noe, men jeg har en klokke, et riktig impulskjøp som ikke har fått mye armtid som gjør susen tydeligvis. En Graham Oversize Chronofighter Tech Seal. Når jeg går med den er det som noen ikke klarer å ta blikket fra håndleddet mitt. I mitt arbeid hender det jeg er i retten og en dag hadde jeg på meg dette uret. Dommeren klarte rett og slett ikke slite blikket sitt fra klokken, haha... Kolleger lurer fælt på hva dette er for noe. Når jeg tenker meg om sier de vel ikke at uret er flott eller pent heller, de syns bare det virker som noe Mission:Impossibe greier. I mangel på bilde av mitt eget håndledd med klokka, kan dere jo se på han her istedet:

http://www.graham-london.com/repository ... graham.jpg

Uret er for øvrig ikke til salgs, hehe ;)

Mitt beste:
Akkurat kjøpt ny navitimer etter lang tids kikking, og var på julebord med en venns kameratgjeng. Hadde selvsagt pyntet meg med nyanskaffelsen, og la merke til at en av de andre gutta kikke veeldig hver gang navi'n stakk frem fra skjorten. Senere på kvelden tok han mot til seg og spurte om klokken og vi fikk en fin liten klokkeprat.
Er kanskje litt barnslig men syntes det var hyggelig at han la merke til den, særlig ettersom den var under en uke gammel.
Men har aldri hørt et pip fra noen jenter, så sjekketriks er det nok ikke akkurat :roll:

I et land hvor majoriteten av befolkningen er gjennomsyret av sosialistisk misunnelse, får man ikke ofte komplimenter for materielle ting...

DJDAN skrev:
I et land hvor majoriteten av befolkningen er gjennomsyret av sosialistisk misunnelse, får man ikke ofte komplimenter for materielle ting...

SÅÅ sant og så trist !
Har bodd i USA og Kanada i flere år, og der er det ikke noe som helst problem å gi/få komplimeter... :roll:

DJDAN skrev:

Noe av det dummeste jeg har lest...
ps. lenge leve USA og klokker. :D

Og til den heldige navitimer eieren, gratulerer så mye fra meg! Fantastisk klokke. :D

Har ofte fått både komplimenter fra herrene og velment (dog fullstendig ubegrunnet og ignorant) kritikk fra damene ;)

Fikk ofte komplimenter for Speedyen i sosiale lag og det samme med big size PO, den kom jo også veeeeldig godt frem på mitt spinkle håndledd. Den beste kommentaren jeg har fått var på nyttårsfeiringa i fjor, da en dame syntes at 5513 på Nato så "billig" ut. Dette kom fra en dame som hadde kjøpt en Nixonklokke til typen i julegave :D For å sitere Alan Partridge: "Needless to say; I had the last laugh" :D

Vegard