Julegavetips - far og mor?

Medlem
7. okt. 2013
Hei, i år tenkte jeg å være tidlig ute med innkjøp av julegaver, men aner ikke hva jeg skal kjøpe.

Både mamma og pappe er av den typen som har alt, og det de ikke har kjøper de seg selv.

Julegavetips mottas derfor med stor takk :)

V.h P

Oppskriften på julegave til gamlingene i mange år fremover er som følger:
  1. Finn dame.
  2. Befrukt dame.
  3. Gjenta punkt en og to om nødvendig.
  4. Bestill bilde fra barnehage, skolen, etc...
  5. Sett bilde i ramme.
  6. Pakk inn.
  7. Gi bort til besteforeldre i julegave.

Denne vinnerformelen har fungert for meg i mange år. :mrgreen:
Kan eventuelt suppleres med gavekort fra vinmonopolet.

Tidlig ute 15 desember!!!
Vel, her kommer fasit fra tidsonens lille juleelsker....

En opplevelse: konsert,teater,opera....
Champagne til mor, wiskey/cognac til far..
Abonnemang på blader: mote, inredning eller hage til mor. motor, jakt eller klokker til far?,
eller skikurs og smørekurs til begge?
Har 100 vis av flere på lur hvis du ikke finner noe her. :D

Vi pleier å gjøre følgende til mine og hennes foreldre, som er i 60-årene og har "alt".

Minst et par av disse punktene må med:
1. Vi tar noen runder på delikatesseforretninger, store velutstyrte supermarkeder o.l., kjøper inn litt ost, pølse, foie gras etc.
2. Besøk til Oliviers, hvor vi kjøper god olivenolje, balsamico o.l., får samtidig med en haug med gaveesker og silkepapir for innpakking
3. Tur til polet, kjøper f.eks en slik eller en slik
4. Har litt "hjemmesløyd", hvor vi lager f.eks sursild, fikensyltetøy (fantastisk til ost!), hjemmebakte kjeks/knekkebrød, evt så henger vi noen hjemmefenede lår til tørk på loftet (må gjøres noen måneder i forveien) eller andre ting.

Så pakker vi alt sammen i en kurv eller i noen av de tidligere nevnte gaveeskene, dekorerer litt og lar barna lage julekort/tegninger - vips så har man en flott delikatessepakke til feinschmeckerforeldre som strengt tatt ikke trenger mer skrot.

Far er interessert i dingser, biler og motorsykler så det blir gjerne noe i den sjangeren. I år får han en bok om motorsykler.

Mor liker pyntegjenstander, (vin)glass og slikt. I år får hun noen vinglass.

I tillegg så liker min samboer å bake og lager hvert år en eske med hjemmelaget konfekt til foreldre/besteforeldre/tanter og onkler på hver side.

Ellers er jo opplevelser en god ide. Standup, teater, opera, kurs (mat?), etc. Ellers hva med "gavekort" på en fin restaurant?