July 20, 1969 - Limited Edition Speedmaster

Medlem
4. mars 2011
Innlegg
3.348
Sted
Lier
Dette blir meget quick and dirty ettersom boksen er på vei i posten og dagslyset er borte :eek: Vet at det finnes en til av denne på TS og har siklet på den siden jeg så bilde av den første gang. Har eid to stk. 3570 tidligere og konstatert at Speedy Pro er en personlig klassiker for lenge siden, denne modellen har litt ekstra krydder som jeg synes er ekstremt kult. Omega lager mange limited editions som blir fullstendig uaktuell for min del, men akkurat denne er innertier i min bok. Har sagt dette før, men skal MYE til for at denne er på vei ut igjen!

Kort forklart er det 35 årsjubileumsutgaven i forhold til året månelandingen fant sted. Den kom altså i 2004. Den er av smånaturlige grunner limitert til 3500 eksemplarer. Den har så vidt jeg vet et vanlig 1861-kaliber i kassen. Størrelsen er 42mm. Baklokket virker å ha et glass i safir også er selve emblemet under dette glasset. Det er en klassisk hersalite-krystall på toppen av uret :cool:



Tar med noen detaljbilder fra Google :cool:

OmegaSpeed35th.jpg


speedmaster_apollo_11_35th_v3_by_deviantmx-d4lqx85.jpg


speedmaster_apollo_35th_by_deviantmx-d4a4kuw.jpg


apollo1135th10.jpg


apollo1135th.jpg


apollo1135th3.jpg


apollo1135th12.jpg


apollo1135th2.jpg
 
Redigert:
Herre min hatt denne er flott!
Dette minner meg om at vi snarest må få til en lokal GTG (slikt jeg kan få klådd litt på denne)
:—)
 
Gratulerer! Jeg kan skrive under på at det er en keeper! ;)

PS: Er du i Oslo? Var det deg jeg så på T-banen i dag?