Da var det min tur til å overta stafettpinnen
Jeg har per i dag en boks på 6 klokker jeg bruker og roterer nogenlunde jevnlig gjennom året. Alt avhengig av årstid, humør og anledning. Per akkurat nå så er det et antall jeg er komfortabel med og alle klokkene får tid på armen og jeg har en relasjon og glede av alle sammen.
Vis vedlegg 357640
Rolex Submariner 124060 "No date"
Hjørnestenen i enhver samling i mine øyne. Proposjoner, historie, design og komfort. Den mangler ingenting og grenser til kjedelig pga av dens mangel på feil. Mange ganger har jeg tenkt, for en gørrkjedelig klokke! Helt til jeg smekker den på armen og tenker "den er jo helt perfekt."
Hvis man bare skal ha én klokke og glemme alt annet. Så er det denne man skal ha. Går til alt og ingenting og kan brukes både pent og hardt. Legendestatusen er ikke uten grunn!
Vis vedlegg 357641
Rolex GMT-master II 116710 "Batman"
Min kjæreste fysiske eiendel i livet. Denne har enorm affeksjonsverdi for meg og om alt annet skulle måtte gå, så er det denne som blir igjen.
Tidløs, praktisk med både dato og GMT, komfortabel som er sportsrolex skal være.
Den har vært med meg i 6 år og skal bli med meg til siste dag. Fantastisk klokke som er passe classy og passe nedtonet. Passer til det meste.
Vis vedlegg 357642
Rolex Daytona 126508
Samlingens nyeste og deiligste tilskudd - og for meg en grail. Helgull Rolex på lenke gir en egen følelse, det er ikke mer å si. Det meste er vel også sagt om Daytona fra før men bærekomfort er helt overlegen! Samtidig så liker jeg å være litt unorsk og faktisk tør å innrømme at jeg liker gull. Jeg har ikke behov for å gjemme at man har oppnådd en drøm.
Vis vedlegg 357644
Rolex Sky-dweller 336235
Rolex sitt mest kompliserte verk i en deilig innpakning med roségull og oysterflex. Denne har jo også det meste man trenger. Dato, GMT, og annual calender burde ticke av de fleste boksene. Overraskende universal med gummirem og er enkel og kle både opp og ned. Godt balansert oh er ikke topptung til tross for 42mm kasse og uten lenke til å balansere. En favoritt!
Vis vedlegg 357646
Tudor BB58 "Bjerke"
Fasit på bang for buck i mitt hode. Denne har alt og til den prisen greier ihvertfall ikke jeg å finne noe som matcher. Rolexkvalitet til halv pris. No-brainer som innstegsklokke i hobbyen.
Denne ville nok ikke hatt plass i boksen da den konkurrerer direkte med sub, men når jeg fikk spørsmål om å få kjøpe en så synes jeg det var stas. Så den blir. Har bestilt en original Tudorskinnrem til den for å få den litt mer ulik i utrykket en suben og forsterke vintagefeelen.
Vis vedlegg 357647
Tudor FXD M.N.21
Fikk anledning til å få tak en av de første som kom til Norge av denne. For å være helt ærlig en av de som får minst tid på armen, men jeg lar meg sjarmere av at det er en av de få 21 som ble produsert. Hadde det stått noe annet på baklokket hadde nok ikke denne vært så interessant for meg.
Med det sagt, titan og Nato borger jo for god bærekomfort, den er såpass lett at man glemmer at man har den på armen. Liker designet og blåfargen. Den har en tendens til å bli liggende lenge for å så få en periode på armen igjen. Flott klokke, men med en allerede litt diverheavy boks så er det nok denne som hadde røket først.
Vis vedlegg 357649
Lagbilde
Vis vedlegg 357651
Tilfreds med tingenes tilstand, men jeg ser at et dressur burde kanskje vært på plass i stedet for eller i tillegg til dykkerene. Ellers er jeg godt fornøyd. Regner med jeg får trekk for manglende kreativitet når det gjelder merkelojalitet. Men man liker det man liker.
Takk for meg