Kairos, en meget oppegående smartklokke (om den faktisk kommer)

Kaj

Medlem
25. sep. 2013
Har aldri vurdert smartklokke før jeg nylig så denne, virker nesten for godt til å være sant, spesielt når man ser prisen, fra 500 usd for japansk urverk og 1200 usd for sveitsisk er det slettes ikke ille om den er som videoen tilsier.

[video=youtube;K9rgK4p3D7w]http://www.youtube.com/watch?v=K9rgK4p3D7w[/video]

Mer info her.
http://www.theverge.com/2014/5/22/5742556/is-the-kairos-smartwatch-too-good-to-be-true

Blir spennende å se om dem får den i salg i slutten av året.

Redigert:
@Kaj takk for at du deler denne! Ble nærmest blown away her jeg ...Den er for det første ikke bare lekker, men har jo en hel haug med snasne funksjoner også, og som deg, har jeg aldri engang vurdert noen smart-klokke, før nå. Her må det sjekkes mere ja.

Edit: Leveringsklare i Desember 2014 ifølge nettsidene deres, men aldri godt å vite når det pr nå ikke eksisterer noe konkret produkt. Fingers crossed;)

Redigert av en moderator:
Uff, ble litt trist av den artikkelen. "If that actually happens, it could dramatically close the gap between the two oft-opposed forces — tech and fashion — that are driving the market for wristwatches today." og "with a transparent color OLED display to give you a "real" watch when you just want a fashion statement with full-on smartwatch capability" samtidig som de snakker om "watch entusiasts".

Men selve klokken ser jo ut som en kjempeidé! Synd specsene oppgir gjennomsiktighet på 40%, evt 60% med en annen skjerm med statiske ikoner. Ser for meg at den kommer til å se veldig mye dårligere ut i levende live enn på promovideoen. Kommer nok neppe til å legge ut penger før eksemplarer er i handelen. Mangelen på informasjon, forbehold osv. før de tar imot pengene dine var mildt sagt lite tillitsvekkende - spesielt med tanke på at både transparensen og skjermoppløsningen må antas å bli betydelig dårligere i virkeligheten enn i promovideoen.

Det er bra at flere prøver seg på smartklokker, men jeg må si jeg fikk litt vaporware-følelse av dette.
For å låne en kommentar: "6 months from renders to distribution on a highly integrated consumer gadget? Let’s see how that works out."