Kalosjer

Medlem
10. nov. 2008
Sted
Ski, Akershus
Jeg er drit lei av å ha møkkete sko hver gang jeg kommer på jobb i dette regnværet. Jeg må gå på en gjørmete sti fra huset til togstasjonen hver dag.
Ettersom jeg går mye i kundebesøk er det greit å ha pene sko, og har nå vurdert sånne rare kalosjer jeg ser en del går rundt med her i Oslo. Noen som har sånne? Hvor får jeg tak i dette, og er det egentlig kult? ..eller ser det bare rart ut?

Jeg har trosset saltsørpevinterene her på Sørvestlandet i årevis ved å insistere på å bruke sko med lærsåler hele året. For at skoene ikke skal bli til pappmaché har jeg brukt kalosjer. Før var de svært vanskelige å få tak, så veldig gubbete ut, og ble fort stygge, men etter at det norske merket Swims kom på banen er alt så mye lettere. Swimsene holder lenge, ser bra - vel, helt greie - ut, og er ikke veldig ubehagelige å bruke. De kommer i alle slags gilde farger, men jeg foretrekker de nøytrale i sort og brunt. Med et par av hver er du skodd for det meste. Fås kjøpt i velassorterte fottøyforretninger.

Swims ruler.
Særlig når snøen kommer. Du får bedre grep under dresskoene og de holder deg tørr og varm. I tillegg ser de ganske bra ut.:D

Takk for tips:) Får se om jeg finner de for salg i Oslo. Trenger dette sårt om dagen.

Takk for tips:) Får se om jeg finner de for salg i Oslo. Trenger dette sårt om dagen.

Jeg vet hvertfall de har det på Follestad i Akersgaten, Gert`s i Bygdøy allè, Dagestad i Josefinesgate og Kamikaze i Hegdehaugsveien.
Det er sikkert utallige andre steder også, men det er steder jeg kommer på i farten.

Det er et must i dette været her, hvertfall om man har lærsåle.
Du kan ha de på deg på byen også Mathfjeld, så slipper du å bruke hele søndagen på skopleie;)

Får jeg gå innom Gunnar Øye på vei hjem.

Edit: kjøpte et par hos Gunnar Øye for 598 kr, men de var litt store. Får bytte i morgen. Ble 2 cm igjen i helen når jeg trykket skoene helt forran. Vil liksom ikke danse rundt inni dem heller.

Ps: skulle ikke denne vært under "stil"?

det er bare å anskaffe seg så snart som mulig. jeg bruker det straks grusen legger seg på asvalten. de norske forholdene tar strengt talt livet av flotte sko. når saltet og snøen kommer må man hvertfall være klar. en viktig ting å merke seg er viktigheten av riktig størrelse. jeg føler swims fort kan gnage litt på vristen om de er for små.

Bumper denne...

Oppdaget nylig at skoene mine har merker etter kanten på Swims'ene langs siden mot hælen. Er det noen med samme problem? Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få bukt med problemet?

Swims Mobsters - er topp!

Mobster versjonen av Swims, er høye og lar deg putte buksbenet nedi, noe som er veldig praktisk. De er behagelig å ha på, og neoprenen gjør at du ikke fryser når drosje køen er lang. Tror dessverre disse er vanskelig å få tak i, da de er utgått fra Swims.

Kalosje.no har mange bra kalosjer!

Jeg er drit lei av å ha møkkete sko hver gang jeg kommer på jobb i dette regnværet. Jeg må gå på en gjørmete sti fra huset til togstasjonen hver dag.
Ettersom jeg går mye i kundebesøk er det greit å ha pene sko, og har nå vurdert sånne rare kalosjer jeg ser en del går rundt med her i Oslo. Noen som har sånne? Hvor får jeg tak i dette, og er det egentlig kult? ..eller ser det bare rart ut?

Sjekk ut www.kalosje.no - de har selger kalosjer realtivt billig.

Myke og elastiske de fra kalosje.no, men de får en slags gråtone etter noe bruk. Gummifornyer fra Biltema gjør jobben, så du kan like gjerne kjøpe deg en sprayflaske med en gang.

Myke og elastiske de fra kalosje.no, men de får en slags gråtone etter noe bruk. Gummifornyer fra Biltema gjør jobben, så du kan like gjerne kjøpe deg en sprayflaske med en gang.

Gummifornyer har jeg liggende til bilen så jeg stiller forberedt:) gummi får dette gråaktige laget når det møter elementene så tror det blir vanskelig å få bukt med sett bort fra gummifornyeren!