Veldig lite å gå på her.
Hvis din venn ikke klarer å oppdrive mer informasjon eller flere/bedre bilder anbefaler jeg å IKKE kjøpe. Men når det er sagt kan vi si følgende basert på veldig tynt informasjonsgrunnlag:
Den første ser ut som en JLC fra seint 50, til midten av 60-tallet, antageligvis rundt 35 millimeter. Har sett at tilsvarende klokker går for en 6000-8000 i det internasjonale markedet. Forutsetningen er da at den er original.
Videre har du en Constellation (svar Pie Pan). Disse er veldig ofte re-dial, da skivene fort ble stygge på disse. Vanskelig å se hva denne er for noe, trenger tettere bilder. Det ser ut som gull-på-stål, ref. 168.005 med utg. punkt i lugs. Litt sliten. Igjen på bakgrunn av lite informasjon, tror jeg denne typisk vil gå for 4-6000. Er det derimot en original svart skive vi har her med å gjøre kan vi fort snakke om 10-12.000 treffer man riktig kjøper.
Videre har du en Oysterdate, avhengig av størrelse vil disse variere noe i pris. Tipper 60-tall. Så vidt jeg vet er det noen som er 33 millimeter, og disse er litt rimerligere enn en 35 millimeter. En pen Oysterdate fra slutten av 60-tallet ligger på rundt 10.000 vil jeg tro. Men det må være originalt og i god stand. Vanskelig å si noe om polering osv. ut av bildene du har lagt ut.
IWC, antageligvis cal. 88, antageligvis femti-tall, seint førti. Disse kan variere i pris, avhengig av størrelse. Er ganske sikker på at denne er 35 millimeter. Hvis den sjekker ut ift originalitet, har jeg sett flere av disse gå for 10.000 og oppover. Viktig at krona er original! Dette ser også ut som gull-på-stål, så det trekker litt ned ift pris.
Å ja. Service spiller inn. Er de ny-servet kan prisen diskuteres oppover. Er det lenge siden de har hatt service eller ukjent servicehistorikk kan prisen diskuteres nedover.
Håper det var noe til hjelp! Satser på at andre med mer inngående kunnskaper kan utdype ift det jeg har sagt her.