Kemmner´n kom på døra

Medlem
15. april 2015
Sted
Tigerstaden
Fra mine første dager på dette forumet har det vært en klokke, som for meg alltid har vekket litt ekstra interesse. Denne klokken kommer fra noe som ser ut som en enmannsbedrift og mine håp for at denne skulle dukke opp på nytt var ganske små. Helt til jeg en dag ved tilfeldighet tittet innom. Der var den:
Kemmner Tonneau wine-red. Og gjett om jeg ble overrasket.
Tidligere har jeg bare sett denne med svart skive. Her var det ingen tid å miste tenkte jeg.
Kastet meg sporenstreks på bestilling og etter en altfor lang venteperiode har den nå endelig dukket opp.

Vanlig prosedyre som jeg har registrert her på tidssonen er og legge skylden på dårlig utstyr ved fotografering. I dette tilfellet skal all skyld for dårlige foto legges på fotografen, en kan tydelig se refleksjonen av objektivet på noen av bildene, men får håpe det ikke tar bort så mye av tittergleden.

IMG_0474_zpsqprdqczf.jpg

IMG_0475_zpslkdpxonh.jpg

IMG_0476_zpsyn49wfru.jpg

IMG_0477_zps1rifavgw.jpg

IMG_0478_zpszofnwyic.jpg

IMG_0480_zpsuapwkatf.jpg

IMG_0479_zpsozgoff5v.jpg

IMG_0483_zpszvjzaizb.jpg

Tidligere har det vært ETA-verk i disse klokkene. Denne kommer med Miyota Cal. 9015.
Om det er noen som er nysgjerrige på flere klokker fra denne produsenten kan de søke opp "erkahund" på ebay, da skulle mye være gjort;)
Takk for titten!