Kindle – erfaringer?

Medlem
10. mars 2011
Hei
Min sambo vurderer og skaffe seg kindle lesebrett,tenkte defor jeg kunne hører med folket her på forumet ang brukervennlighet?
Kun engelske bøker?
Brukervennlighet?
Hvor kjøpe?
evt annet

Eller burde hun heller kjøpe Ipad?
Kanskje noen har en liggende;)

Mvh

Jeg har ingen erfaring med Kindel annet enn at jeg kommer til å kjøpe en når utvalget av norske bøker blir større. Har selv en iPad, men den duger ikke til å lese annet enn korte PDF-filer. iPaden er dog genial til så mye annet, men mest gøy. Har lastet ned noen "produktive" programmer, men det blir rett og slett litt klønete. Spill i +3 stadiet er derimot helt fantastisk.

Jeg har ingen erfaring med Kindel annet enn at jeg kommer til å kjøpe en når utvalget av norske bøker blir større. Har selv en iPad, men den duger ikke til å lese annet enn korte PDF-filer. iPaden er dog genial til så mye annet, men mest gøy. Har lastet ned noen "produktive" programmer, men det blir rett og slett litt klønete. Spill i +3 stadiet er derimot helt fantastisk.

Det bekrefter mine mistanker:)
Personlig ville jeg nok godt for kindle til lesing og ipad for morro..

Det bekrefter min mistanker:)
Personlig ville jeg nok godt for kindle til lesing og ipad for morro..

Høres ut som en plan. Hvertfall det jeg kommer til å gjøre. Har sett flere som bruker Kindel og skjermen er meget imponerende. Mulig jeg er svak, men iPaden er også i tyngste laget.

Høres ut som en plan. Hvertfall det jeg kommer til å gjøre. Har sett flere som bruker Kindel og skjermen er meget imponerende. Mulig jeg er svak, men iPaden er også i tyngste laget.

Er også nyskjerrig på brukervennligheten til kindle..Jo enklere jo bedre

Mtp. at damer er glad i å lese bøker vil jeg tro den er enkel i bruk :p

Dette er en gammel tråd, men det får gå:)

Lurer på å skaffe meg en Kindle paperwhite, har sett at det er noen norske butikker som tilbyr bøker som kan føres rett over på lesebrettet. Ser også at det ikke skal være så vanskelig å konvertere bøker til å kunne brukes på Kindle. Men er det noen som har noe praktisk erfaring med dette?

funker det? eller burda man vente til utvalget av norske bøker er bedre?

Er på min andre Kindle. Oppgraderte til paperwhite for å få baklys (mindre klager frå kona ved lesing på senga). Fantastisk lesebrett.
Dersom du har dokument/bøker i andre format så mailer du denne til Kindle (har kun testa med pdf). Fila vert då automatisk konvertert til Kindle format. Enkel, brukarveneleg og greit. Anbefales:)

Er på min andre Kindle. Oppgraderte til paperwhite for å få baklys (mindre klager frå kona ved lesing på senga). Fantastisk lesebrett.
Dersom du har dokument/bøker i andre format så mailer du denne til Kindle (har kun testa med pdf). Fila vert då automatisk konvertert til Kindle format. Enkel, brukarveneleg og greit. Anbefales:)

Takk for svar:)

Vet du om det gjelder alle format? (ibooks, osv?) men det høres jo ut som jeg begynner å bli solgt. Har du kjøpt din fra Amazon, eller er det utlandet som gjelder? (skal selvfølgelig momse den inn hvis jeg overstiger 6K);)

Den nye kindle er helt genial. Løp og kjøp! (Og jeg har vært kindle skeptisk leeeeeenge, elsker bøker i papir).

Støtter kjøp av Kindle paperwhite. Pløyde gjennom 2 bøker på en mnd med den, behagelig å lese på enten om du ligger i senga, i parken eller sitter på flyet :)

Flere og flere norsk nettbokhandler støtter også "send til min kindle". Boka kan da sendes rett til Kindle etter kjøp, har fungert smertefritt så langt.

Det Kjeksen sa! Jeg har vært negativ mot kindle ettersom jeg liker det å ha en bok i hånden, men fy søren å praktisk kindle'en er. Fikk min på onsdag og jeg er godt i gang med bok nr 2!

Hvis man leser mye er Kindle helt fantastisk. For min egen del syns jeg ikke det er et aber at det ikke er norske bøker å få på amazon, da mesteparten av det som gis ut i norge er fullstendig uinteressant for min del. Det lille jeg syns er interessant, kjøper jeg i bokhandel.

Med over 1 million bøker å velge i, skal det finnes noe for enhver smak. Det er også meget plassbesparende. For tiden ser mine samlinger slik ut:

Luftfart og flyging (45 bøker)
Militærhistorie (9 bøker)
Marinehistorie (11 bøker)
Diverse (8 bøker)
Humor (6 bøker)

Det sier seg selv at dette hadde blitt noen hyllemeter dersom jeg skulle hatt alle disse bøkene i papirs form. Stadig nye bøker finner veien til min Kindle. Jeg er glad i "one click shopping", og at man slipper å vente på den ofte pinlig lange leveringstiden fra diverse netthandler.