Kjøp av brukte Rolexklokker på eBay

Medlem
28. mars 2018
Sted
Oslo
Hei,

Har noen erfaring med kjøp av brukte rolexklokker fra eBay? Er det noe spesielt man må tenke på, utenom å sjekke at selger har utelukkende gode feedbacks? Jeg er klar over at det vil komme 25% mva på kjøpet når det fortolles i Norge.

På eBay virker det som man kan gjøre en del «kupp» på klokker med enorm venteliste i Norge, og klokker med høy flippepris/bruktpris her.

Takker for svar:)

Neeeh.. hold deg til tidssonen eller Finn.no du. Se screenshot fra eBay under. Kjøper du en Hulk eller SD 43 fra utlandet + frakt og mva, så ender du opp med Norges dyreste Hulk/SD.

1E0256B1-5E5D-4C23-9BAB-DE6CCD1270CF.jpeg

DDB66EF3-1DE4-4A46-BB23-4C0D164C14E3.jpeg

Er noe for godt til å være sant, så er det gjerne det. Personlig så ville jeg ikke stolt på en slik handel. Det er ikke noen mulighet til å se og kontrollere klokken du får. Er du "heldig" så får du kanskje en god fake. (I stedet for en murstein). Bildene er nok garantert av en ekte.

Finn.no er usikkert nok. Her på TS er det en trygg kjøp og salgs-tråd. Det er også andre trygge brukthandlere som feks Briljantwatches/"Rolex Jonny" og "Briliant Ur og Gull"

Kort sagt so er det ikke umulig å få seg en (ekte) brukt Rolex. Men være forsiktig og bruk pålitelige selgere.

8

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
Kor mange seriøse klokkeinteresserte trur du velger ebay framfor sitt foretrukne klokkeforum ?

Vel, det kreves en liten definisjon av "klokkeinteressert".
Jeg har kjøpt en del der, MEN, forventningene var lave, beløpet lavt, og det jeg kjøpte var "prosjekter som skulle skrus på".

Jeg forstår hva du legger i "klokkeinteressert" i ditt utsagn, og når det gjelder <I> en som ønsker å kjøpe en dyr klokke som skal vare (og være ekte) </I> så da er nok svaret "tilnærmet ingen".

8

Ebay er nok neppe et sted man gjør noe kupp på Rolex. Prisene ligger faktisk på samme nivå eller litt over Chrono24. I tillegg er det flere "franken" og kopier der enn mange andre steder.

Selgere fra Asia og Sør-Amerika er noe man skal utvise varsomhet med, ut ifra min erfaring.

Man kan finne noen "kupp" på andre merker, men da ofte uten boks og papirer. Betaler man med Paypal har man også en sikkerhet mtp på de som er uredelig. Det har funket bra for meg en rekke ganger.

Du kan spare noen kroner ved kjøp av Rolex, i fra spesielt USA, men etter MVA og frakt, så er vinningen marginalt. Enig med @Grendel at du samlet sett kommer bedre ut med en handel på TS.

• Liker
Reaksjoner: Grendel