Kjøp av første Rolex - hvilken Bjerke?

Medlem
16. mai 2011
Sted
Bærum
Vurderer å kjøpe en 14060M ny ettersom det blir min første Rolex og virkelig er drømmeuret mitt. Har hatt lyst på mange forskjellige ur siden jeg fikk lidenskapen (les sykdommen), men 14060M er den eneste som har fristet like mye hele tiden.

Da jeg befinner meg i Oslo er det i første hand Bjerke som gjelder. Hvilken av butikkene vil dere anbefale for Rolex, service og kunnskapsrikhet?

Har lest både positivt og negativt om begge butikkene, men mye kan jo endre seg over tid mtp utskifting av personale etc.

På nettet ser Prinsens Gate mest fancy ut, men på mail har Karl Johans gate vært hakket hyggeligere (men Prinsens gate har for all del svart høflig også).

Jeg kjøper hos den første jeg får en godfølelse hos, men hadde vært hyggelig med noen synspunkter.

Om ingen av butikkene gir godfølelse, så får jeg vel ta turen til Haugesund. Har kun lest utelukkende positivt om urmakeren der.

Mvh
Christian

Jeg var i samme situasjon som deg når jeg skulle ha min første Rolex.
For å gjøre lang historie kort, jeg reiste til Haugesund.
For meg er det noe helt annet enn å komme til Bjerke. Der føler jeg service og vennligheten er på det nivået det skal være når man tross alt skal investere så mye penger. ;)
Jeg kom også i kontakt med han ved tips fra dette eminente forum og har vært strålende fornøyd med alt.
Nå skal det sies at jeg er i Haugesund tre fire ganger året i jobbsammenheng, så det gjorde det vel kanskje enda lettere.
Uansett bare positive erfaring med Lervik så langt.
Gleder meg til unboxing og lykke til med valget.

For en så vanlig klokke som dette ville jeg tatt en ringerunde og hørt med flere forhandlere om pris. Som jeg har nevnt fikk jeg veldig god pris etter å ha blitt satt i kontakt med Jørgensen i Tromsø. Klokken ble levert på døren i Oslo, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om at jeg ikke trakk kortet og fikk annerkjennende nikk fra betjeningen hos Bjerke.

Om det derimot ikke står på penger er det bare å kjøpe hos den første som har den, i mine øyne er Bjerke Bjerke.

Anbefaler å gjøre opp din egen mening etter besøk. For meg stemmer kjemien dårlig og erfaringene jeg har gjort er skuffende hos Bjerke, så jeg kommer neppe til å handle mitt neste ur hos dem. Det jeg imidlertid liker er å handle på concept store. Der er servicen så å si alltid upåklagelig og utvalget imponerende! Så om du skal utenlands i nær fremtid ville jeg ventet. Link til bilde av Rolex-butikken i Milano: http://www.orologiecronografi.com/wp-content/uploads/2010/01/Rolex-flagship-store.jpg Kulere butikk uavhengig av brand skal du lete lenge etter! Også er prisen noen tusenlapper hyggeligere også, selv etter momsbetaling ved ankomst Norge. Misunner deg ditt kommende kjøp, uavhengig av forhandlervalg:)

Takker for alle kommentarer!

Var faktisk på vei til Bjerke i dag (med kortet ladet), men akkurat da jeg skulle gå av toget på vei hjem fra jobb ringe Regjeringen og sa hun måtte jobbe overtid, så jeg måtte hjem til dyret. Nesten så jeg begynner å bli overtroisk ettersom jeg allerede har en dårlig magefølelse for Bjerke pga alle kommentarer her (og på gule sider).

Vel, skal med en kompis og titte på litt klokker på lørdag (begge Bjerke + Alf Lie), men da tar jeg ikke med kortet ettersom det blir bytur senere. Skal bli spennende å kjenne på vibbene da.

Heller mer og mer mot å ta meg en dagstur til Haugesund. Skal sende av gårde en mail og høre litt.

Ellers så det Rolex-butikken i Milano helt sjef ut. Har dessverre ingen planlagte turer dit og jeg begynner å bli rimelig desperat etter grailen. Gjelder å skyte mens det er kuler på kontoen, før det skulle oppstå eventuelle dumheter som oppussing av kjøkken eller lignende.

Skal fikse en unboxing når herligheten er i hus. Endelig, snart skjer det!

Mvh
Christian

Bjerke i Karl Johans gate er i min erfaring serviceminded og trivelig. Prinsensgate har jeg hatt litt mer ymse erfaring med. Alf Lie er meget trivelige folk.

Ville absolutt sendt avgårde en mail, eller ringt, til forhandlere i litt andre byer. Du kan nok klare å spare noen kroner.

Jeg kan bare uttale meg om Bjerke i Bergen, og jeg har fått et greit forhold til dem mtp service etc. Bar vært innom Bjerke på karl Johan i Oslo en gang og ble andre forespurt om jeg ønsket å se nærmere på noen ur.. Et must om man skal kjøpe føler jeg :p

Jeg kan ikke anbefale Bjerke KarlJ. De har dessverre det beste utvalget, men service og innstillingen til de ansatte på denne avdelingen står ikke i forhold til de varene de selger! Merkelig når det er Bjerke Jr. som styrer denne avdelingen, eller kanskje det er årsaken ;)

Ta en titt hos Bjerke i KarlJ, og om du velger å kjøpe Rolex i Oslo, gå til Prisensgt, å kjøp klokken der. Mye bedre service!

Ellers kan jeg anbefale Lervik i Haugesund, og Lian i Trondheim. Her får du gode priser, og rimelig service!

Lykke til!

AW:)

Jeg vil slå et slag for Bjerke!:D Det finnes mange dyktige ADer rundt omkring i landet vårt (også noen som er litt mer spandable med rabattene), men vil gjerne si at jeg har meget gode erfaringer med Bjerke. Topp service og stort sett dyktige medarbeidere. De tar seg alltid tid til en (noen ganger litt for lang) klokkeprat, og jeg kan titte til øyet er stort og vått hver gang jeg er innom, selv om jeg gjør det klart at jeg ikke er der for å handle. Nå har jeg også kjøpt en del klokker der etterhvert, men helt fra første servicejobben jeg leverte i Prinsensgate for ca 15 år siden har jeg opplevd interessert personale...

Hvis det er Bjerke som er din nærmeste AD synes jeg absolutt du bør gi de en sjanse!

Jeg har nok ikke så mye erfaring med Bjerke som Mogens, men jeg vil også si jeg har et godt inntrykk av dem. Både Karl Johans-gate og Prinsensgt. Synes kanskje ikke lokalene i Karl Johansgate er verdens hyggeligste, men de gangene jeg har vært innom har jeg fått god service og hyggelig klokkeprat.

Jeg har bare vært inne hos Bjerke i Karl Johans gate ved én anledning, og det var hyggelig :) Fikk en god og lang klokkeprat (sammen med Mathfjeld) og fikk titte på det jeg ville. Halvor var velvilligheten selv og alt i alt ga det et positivt inntrykk.

MEN, jeg har hatt en Panerai inne til service hos dem. Det skulle ta 5-6 uker. Det tok 12. Hver gang jeg ringte inn ble jeg møtt av en litt oppgitt ansatt i telefonen (ikke mas, liksom) og følte ikke at serviceinstillingen var helt på topp da. Klokken hadde også en stor ripe i kassen da jeg fikk den tilbake etter service og polering :(

Så... Butikken står til terningkast 6. Servicen hos verkstedet (og butikkpersonalet) ved serviceoppdrag står til terningkast 1. Derfor har jeg også sverget på at jeg aldri skal kjøpe en klokke som MÅ til service hos Bjerke (dersom jeg ikke velger å sende den til utlandet da).

Jeg har vært flere ganger i begge butikkene, og har vel funnet ut at dagens service man får avhenger av hva men er kledd i, hvilken klokke som sitter på armen da man ankommer, og om Bentlyen parkeres utenfor. (gjelder bare KJHgt, trikken kjører rett forbi i Prinsensgt. så der kan man ikke parkere rett utnfor.)

Begge butikkene overlever jo i markedet, så noe riktig godt må de faktisk gjøre. :D ...på tross av alle på TS som ikke ønker seg dit.. :D

Kle deg pent og gå i Prinsensgt, så tror jeg ganske sikkert den servicemindede damen som jobber der, klarer og få satt en etterlenktet klokke på armen din på en hyggelig måte. Og rett så det skvatt, så klarer de og ta en service på klokken din om en 5-6 år også. ;)

Jeg er ikke interessert i å handle i en butikk hvor servicenivået avhenger av hvilke klær man har på seg, eller hvilken bil man kjører... Jeg vil ha samme service om jeg går i joggedress eller noe skreddersydd :)

Kle deg pent og gå i Prinsensgt, så tror jeg ganske sikkert den servicemindede damen som jobber der, klarer og få satt en etterlenktet klokke på armen din på en hyggelig måte. Og rett så det skvatt, så klarer de og ta en service på klokken din om en 5-6 år også. ;)

WTF!!!

Når i helvete ble det et krav at man måtte ta på seg finstasen for å gå å legge igjen penger i en butikk...?

Jeg har bare positive erfaringer med den hyggelige damen som jobber i prinsensgate...
Kona var imidlertid innom i forrige uke og ble betjent av en mann, og hun følte nok at servicen ikke var helt på det nivået man kanskje skulle kunne forvente!