Kjøp av humidor

Medlem
26. mai 2013
Er ikke helt sikker på om denne skal her eller på snikksnakk, men nå havnet den nå her. Er på jakt etter humidor, og lurer på om noen har noen gode forslag til hvor man kan kjøpe fine humidorer i Oslo? Ellers må dere gjerne også anbefale spesielle modeller osv. :)

Humidor

Syns å huske at det var en fin humidor tilsalgs her på TS for ca en mnd tilbake ?
Har en formening om at humidorene hos forretninger i Norge er overpriset, var en tur i Barcelona i mars hvor jeg spottet mange flotte humidorer, store og små (kjøp en litt større enn du har behov for, det er lettere å holde et stabilt klima) til svært hyggelige priser.

Har tidligere bodd i Spania som også er et gunstig land for kjøp av håndlagde sigarer til fornuftige priser fra de fleste land.
(Cohibas overpriset der og spør du meg)

Hva med en kombinert klokke og røyke-sigar /bytte sigar (puro self.) før høsten setter inn ?

Takk for svar! @AndreasLie, har du noen spesielle merker og/eller modeller å anbefale? Er helt uvitende om temaet, men trenger en humidor til sigarene mine, så setter pris på all hjelp :D

Redigert av en moderator:
Takk for svar! @AndreasLie, har du noen spesielle merker og/eller modeller å anbefale? Er helt uvitende om temaet, men trenger en humidor til sigarene mine, så setter pris på all hjelp :D

Hva med å bestille en på nettet?
humidordiscount.com/ har grei kvalitet til en fornuftig pris.:)
Har selv en Adorini, og den fungerer akkurat slik den skal. Kjapp levering og grei service. Magneten på fuktighetsmåleren falt av, og de tilbød seg å sende en ny uten kostnad. Avslo selvsagt, da jeg fint klarer å lime selv.;)
Vær obs på at de litt optimistiske når de oppgir kapasitet. Så hvis du har en god samling du skal lagre en stund ville jeg kjøpt en størrelse over forventet behov.

Nei, jeg har dessverre null peiling :) Men fikk ett "nybegynner" sett av kompisgjengen fra Colibri (Colibri Firebird 20) med lighter og kutter. Supplerte den med et hygrometer til noen dollar fra dealextreme og det funker for meg som ikke har så mange sigarer.

litt OT men nyttig

Beste og billigste sigarlighteren får du hos Jula til 49,- det er en liten rød sak type "torch" med en engangslighter inni som til tross for navnet er til å fylles med vanlig lightergass. Varer lenge og ikke noe krise hvis du mister den (som jeg har gjort med mange dyre Colibri lightere):cool:

Obs, et lite småtips husk å bruke destillert vann i fuktematrialet (svampen) i den nye humidoren.

Fredag idag, dagens sigar :

En robusto av størrelse, maduro av farge, middels til sterk.

Redigert:
Hva med å bestille en på nettet?
humidordiscount.com/ har grei kvalitet til en fornuftig pris.:)
Har selv en Adorini, og den fungerer akkurat slik den skal. Kjapp levering og grei service. Magneten på fuktighetsmåleren falt av, og de tilbød seg å sende en ny uten kostnad. Avslo selvsagt, da jeg fint klarer å lime selv.;)
Vær obs på at de litt optimistiske når de oppgir kapasitet. Så hvis du har en god samling du skal lagre en stund ville jeg kjøpt en størrelse over forventet behov.

Takk for svar, ingen dårlig ide! Skal ta en titt :D

Hmm, merkelig valutakonvertering på humidordiscount.com.

Min:
null_zps6e7c8e0f.png
875fc44b4fb5a61b2d4b4002de892f24_zps3d36f44b.jpg

Kan forresten anbefale www.sigar.com som har greie priser i Norge, har bra utvalgt dyrere versjoner.

Syns å huske at det var en fin humidor tilsalgs her på TS for ca en mnd tilbake ?
Har en formening om at humidorene hos forretninger i Norge er overpriset, var en tur i Barcelona i mars hvor jeg spottet mange flotte humidorer, store og små (kjøp en litt større enn du har behov for, det er lettere å holde et stabilt klima) til svært hyggelige priser.

Har tidligere bodd i Spania som også er et gunstig land for kjøp av håndlagde sigarer til fornuftige priser fra de fleste land.
(Cohibas overpriset der og spør du meg)

Hva med en kombinert klokke og røyke-sigar /bytte sigar (puro self.) før høsten setter inn ?

Takk for mye bra tips! Reiser til Valencia neste fredag, før turen går direkte direkte til Paris, så skal ta meg en titt begge steder. Dette siste forslaget hørtes hyggelig ut, er med på den:D

Nesten sånn at jeg har lyst til å ta opp røyking bare for å få kjøpt meg en humidori