kjøp av klokke på Rhodos

Medlem
9. mars 2012
Hei og god sommer til alle sonere

Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg her på asylet, men har fulgt med i kulissene.
Sitter nå og nyter en kald Mythos på rodhos vestkyst. Vet ikke om det er den stigende rusen. Eller den svimlende varmen som gjør det. Men kjenner det rykker i kjøpefoten.

Var inne i gamle og nye byen i rhodos i går. Og her var det ikke langt mellom klokkeforhandlere. noen mere seriøse en andre. Panerai, iwc, VC, osv.. skal også være en rolex AD som jeg ikke har funnet enda. Var innom en kjede som het Kounakis jewels & watches. Hvor jeg ble møtt av en norsk dame som var ekspeditør.til min store forundring.

Det jeg nå lurer på er. Hvordan er det og kjøpe en klokke i området 50 tusen på et sted som rhodos. Hva må jeg passe på og hvilke sorte hull må unngås. Samt er det penger og spare?
Er det noen som har gått denne stien før meg og har noen tips og komme med. Har søkt litt rundt. Men ikke funnet helt de svarene jeg ønsker

Mvh
Noname.

Var inne i gamle og nye byen i rhodos i går. Og her var det ikke langt mellom klokkeforhandlere. noen mere seriøse en andre. Panerai, iwc, VC, osv.. skal også være en rolex AD som jeg ikke har funnet enda. Var innom en kjede som het Kounakis jewels & watches. Hvor jeg ble møtt av en norsk dame som var ekspeditør.til min store forundring.

Kounakis står hvertfall oppført på JLC sine nettsider som registrert AD. Det bekrefter vel at de er seriøse.
Om du sparer noe eller ei aner jeg ikke. Det kommer vel an på prisen der nede og prisen her hjemme +/- mva og toll, evt -lokal mva ved utførsel.
Husk at du egentlig skal betale mva og toll på vei hjem. Mange dropper vel det og sparer litt, men her inne er det mye følelser rundt dette, så regner med du får endel kommentarer om sånt. Fint om vi kan droppe den diskusjonen denne gangen kanskje?

Kounakis står hvertfall oppført på JLC sine nettsider som registrert AD. Det bekrefter vel at de er seriøse.
Om du sparer noe eller ei aner jeg ikke. Det kommer vel an på prisen der nede og prisen her hjemme +/- mva og toll, evt -lokal mva ved utførsel.
Husk at du egentlig skal betale mva og toll på vei hjem. Mange dropper vel det og sparer litt, men her inne er det mye følelser rundt dette, så regner med du får endel kommentarer om sånt. Fint om vi kan droppe den diskusjonen denne gangen kanskje?

Jeg betaler min mva og toll med glede og smil. Så det blir ikke jeg som starter den diskusjonen.

Når det gjelder JLC. Så hadde de fortiden ingen inne.. litt rart siden de er AD. Det sto JLC stort over hele butikken også.

Jeg tror det som burde avgjøre om du skal kjøpe eller ikke er om du får prutet ned prisen såpass mye at du sitter igjen med en pen innsparing selv etter at mva er betalt i Norge! Ellers kan du like gjerne kjøpe i Norge. Jeg var innom Kounakis for noen år siden. De virket seriøse nok, men veldig klare for salg. Satt igjen med følelsen av at jeg kunne fått en veldig bra pris da! Det ble ikke kjøp da, for var i begynnelsen av en prosess.

La deg bare ikke blende av hvor mye du "sparer" på at det er taxfree.. Det har ingen betydning hvis du er lovlydig!

Generelt vil jeg si at kortreist klokke alltid er en god idé. Å ha én urmaker å forholde seg til når det gjelder service – og at dette også er stedet du kjøpte klokken – kan være uvurderlig. Videre er det selvfølgelig sånn at det å skape en god relasjon til din lokale AD, som du sannsynligvis vil besøke mange ganger i løpet av ditt liv, nesten alltid vil være verdt mer enn prisforskjellen. Ikke bare fordi det gir en god følelse å støtte lokale bedrifter, men også økonomisk: Er du en lojal kunde, vil det betale seg over tid gjennom avslag på kjøp og godvilje på service.