Kjøp av ny Omega på Urverket.

Prøver ikke å bli medlem av old grumpy men club her, men hvis du bruker søkefunksjonen her på forumet så finnes det hundre og ørten tråder om urverket.

Kortversjonen, ja urverket er legit men er en gråmarked forhandler.

Er bestemt på å kjøpe meg en Omega klokke. Liker da særlig Seamaster veldig godt og kom over denne på nett: http://www.urverket.no/omega-seamaster-aqua-terra-150m-quartz-385mm-gra-stal-p-63197.html , er denne sden legit og er dette et godt kjøp??

www.urverket.no er absolutt kurant, særlig når det gjelder lagervare som kan leveres raskt. Du bør kanskje likevel vurdere å gå innom en lokal forhandler og høre hvilken pris du kan få først? Offisiell pris fra Omega er en tusenlapp lavere enn det som oppgis i annonsen...

Dette er for øvrig en modell med quartz-urverk, altså en batteriklokke.

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Prøver ikke å bli medlem av old grumpy men club her, men hvis du bruker søkefunksjonen her på forumet så finnes det hundre og ørten tråder om urverket.

Kortversjonen, ja urverket er legit men er en gråmarked forhandler.

images (6).jpg

• Liker
Reaksjoner: Humla og GrimReaper
Prøver ikke å bli medlem av old grumpy men club her...

Hva?!
Trodde dette var et ettertraktet privilegium.o_O

Ellers er urverket.no en helt ok plass, men vær obs på at oppgitt veil. pris som oftest er litt i overkant av reel pris.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
For å ta det andre spørsmålet ditt.
Dette er vel et greit kjøp.
Etter litt søking på internettet ser jeg at veil. pris ligger en tusenlapp under det som er oppgitt på urverket.

Som nevnt er dette et kvartsur, og dermed ikke like ettertraktet som sine mekaniske brødre.
Om du kan oppnå noe rabatt hos en AD vet jeg ingenting om, men det ville ikke overrasket meg.
Sjekk hva du må ut med hos AD før du evt bestiller.

Hvis veil. ligger på 22 så bør 20 hos AD være innen rekkevidde. For 2k ekstra får du offisiell (og mer convenient) garanti på 4 år (?) + gunstigere service + diverse gratis småtjenester som følger med et godt kundeforhold som ellers koster en hundrelapp eller 2 + god følelse av å bidra til at ADen på hjørnet overlever etc etc
Dessuten sansynligvis bedre pris når du eventuelt selger den.Egentlig en nobrainer

• Liker
Reaksjoner: trippelj
Urverket fungerer fint, men sist jeg handlet der så sendte de meg feil garantikort til klokken min, så da måtte de etterlyse hvor de riktige ble av. Litt vanskelige de på supporten der, men de fant de riktige og ettersendte til slutt.

Hvis veil. ligger på 22 så bør 20 hos AD være innen rekkevidde. For 2k ekstra får du offisiell (og mer convenient) garanti på 4 år (?) + gunstigere service + diverse gratis småtjenester som følger med et godt kundeforhold som ellers koster en hundrelapp eller 2 + god følelse av å bidra til at ADen på hjørnet overlever etc etc
Dessuten sansynligvis bedre pris når du eventuelt selger den.Egentlig en nobrainer

Ser poenget ditt hvis det ikke er snakk om mer enn en tusenlapp eller to, men det er relativt mye å spare på andre ur. Jeg er for tiden på utkikk etter en Omega Speedmaster moonwatch, og den selges for 33k hos urverket. Veil. hos Norsk AD er 42. Jeg har tatt flere telefoner til forskjellige AD'er for å se om de har noe å gå på ift pris, men de er lite villige til å bevege seg. (Jeg brukte ikke urverket som referanse da jeg ringte rundt )

Det jeg vil frem til er at for 9k så syntes jeg det er såpass mye rimeligere at det ikke lar seg forsvare å kjøpe hos Norsk AD.

For øvrig den eneste klokken jeg har kjøpt (skal kjøpe) hvor butikkene ikke vil bevege seg på pris, har alltid fått tilbud når jeg har kjøpt klokker tidligere.

• Liker
Reaksjoner: bragemann