Hvis du ikke skal ha en ny en så kan du spare litt på å kjøpe brukt der borte. Finnes en fin bruktbutikk i Bond street blandt annet, men masse klokker inne.
Nja. Nå skal de nå en gang momses inn de også da........
Hvis du ikke skal ha en ny en så kan du spare litt på å kjøpe brukt der borte. Finnes en fin bruktbutikk i Bond street blandt annet, men masse klokker inne.
Nja. Nå skal de nå en gang momses inn de også da........
Ja og jeg har vel heller ikke skrevet noe annet? Jeg tenkte mer på at prisen og utvalget kanskje gjorde det lettere å kjøpe brukt der borte. Var der selv og så på Rolex Daytona som selv med moms kom billigere ut en her hjemme og det før pruting som jeg regner med at man kan hente noe på.
skal ikke påberope meg super peiling på markedet, da jeg bare sjekket da jeg var der Men det skader vel uansett ikke å sjekke rundt da det finnes litt fler forhandlere der borte var vel det jeg ville frem til med innlegget. Når man like godt er der borte lissom
En annen negativ ting med å ikke momse inn klokker er at man aldri vil kunne få forsikret klokken her i Norge.
Ingen urmakere vil (eller skal) skrive ut noe verdibekreftelse etc uten momskvittering om klokken er kjøpt i utlandet.
Jeg har forsikret et ur kjøpt i utlandet.
Forsikringsselskapet var klare på at de ville ha norsk kvittering på klokken eller kvitteringen på at den var momset inn i landet.
Muligens de har en form for "arkiv" hvor de kan se hvor urene er kjøpt ift SN? Ikke vet jeg, men har iallefall aldri opplevd lignende
Protid fortalte meg at de sjekker serienummeret opp mot registeret til importøren, og dersom den ikke registrert inn til Norge krever de dokumentasjon på betalt mva. Dette var ifm service, ikke forsikringstakst.
Protid fortalte meg at de sjekker serienummeret opp mot registeret til importøren, og dersom den ikke registrert inn til Norge krever de dokumentasjon på betalt mva. Dette var ifm service, ikke forsikringstakst.