Kjøp av Rolex i St. Thomas

Medlem
11. jan. 2012
Sted
Oslo
Hei!
Jeg har et familiemedlem som skal på cruise i februar til St. Thomas i Karibien, så jeg tenkte å be henne kjøpe en Rolex for meg.
Tidligere har jeg hatt Breitling og Tudor. Så det er på tide å få hånd i en Rolex Submariner i stål.

Jeg har søkt igjennom flere rolexforum og klokkeforum angående handel i St. Thomas, men finner ingenting som kan hjelpe meg med å forestille meg en pris enten i Dollar eller NOK.
Det jeg lurer på er om noen har erfaring fra dette eller har hørt om lignende. Jeg har funnet forhandleren jeg vil bruke. Forhandleren heter A.H. Riise og er en autorisert rolex forhandler.

Hva må jeg regne med å betale for en Rolex Submariner i St. Thomas eller på selve Cruiset(denne gangen er det "Allure of the Seas")?

Håper dette er riktig forum å stille spørsmål på!

- Halvorsen

Googlet litt ...

Diskusjonstråd om samme tema. Det var vistnok ikke så mye prutningsmonn, og utvalget hos AD var ikke det største:
http://boards.cruisecritic.com/showthread.php?t=358888

Fant også dette:
"Rolex Watches at A. H. Riise Review
A.H. Riise is the Virgin Islands' official Rolex retailer, and this shop offers one of the largest selections of these fine timepieces in the Caribbean. An After Sales Service Center assures that your Rolex keeps on ticking for a lifetime.

Contact Information

Address: 37 Main St., at Riise's Alley, Charlotte Amalie, St. Thomas, 00802
Phone: 340/776-2303

Jeg kjøpte klokke på St. Thomas i mars i fjor. I og med at det er taxfritt på St. Thomas blir det rimeligere enn i USA. Forhandler slo også skikkelig av på prisen, men det var ikke Rolex jeg kjøpte. Det er mulig det er vanskeligere med god rabatt på Rolex.

Jeg var på St. Thomas ifjor. Ble ikkenoe klokkekjøp men fikk prøvet på et par modeller.
De slår ganske raskt av på prisen om du virker interessert.
Jeg prøvde sub i både hvitt og gult gull. Prisen etter litt pruting endte på $25k.
Ellers er det godt utvalg i gatene der med de fleste merker representert.

A.H Riise er ihvertfall butikken å handle hos.
Kjøpt ganske mange klokker, men det er ikke lett å prute. Jeg var der ukentlig og kunne vise interesse kontinuerlig,og dermed få de på gli mht. pruting.

Tommy

Takk for svar! Tenker at jeg kjøper 116610LV hvis de har den i butikken. Tror dere det lønner seg å ringe butikken på forhånd? Da kan jeg evt holde den av/prøve å få de til å bestille

Takk for svar! Tenker at jeg kjøper 116610LV hvis de har den i butikken. Tror dere det lønner seg å ringe butikken på forhånd? Da kan jeg evt holde den av/prøve å få de til å bestille

Skader vel ikke å forhøre seg om tilgjengeligheten hos den aktuelle forhandleren:) Da vet du jo om tilgjengeligheten, og du viser alt før du kommer om din interesse for nevnte ur;)

Har mailet butikken for å høre hvordan tilgjengeligheten på hulken er.

Noen som vet prisdifferanser på Rolex, ikke bare sub?
Tenker da på differansen mellom Norge og kanskje USA, og eller Karibien

Så å si ingen prisforskjell på Rolex uansett hvor i verden man er.. Eneste fordel er evt momsfritak, men man skal jo etter lov momse inn til Norge også. Og da blir det ofte dyrt. Man kan vel få 10%rabatt mange steder, i Norge hos Jørgensen også.. Lykke til

Hvis målet er et godt kjøp hadde jeg nok gått for et annet merke enn Rolex. Husker ikke prisene i Karibien, men US ligger vel ca 10% under norsk pris + lokal sales tax.

Tror det blir Rolex denne gangen! Har sett for meg å kjøpe submariner en stund nå, også har jeg falt pladask for hulken den siste uken!

Tror det blir Rolex denne gangen! Har sett for meg å kjøpe submariner en stund nå, også har jeg falt pladask for hulken den siste uken!

Vis du får svar på mailen til forhandleren kan du jo spørre om pris i tillegg;) Ved evt svar da kan du jo ta et regnestykke på pris med moms inn i Norge, opp mot prisen hos feks Jørgensen.. Er den tilnærmet lik kan du vel like gjerne kjøpe klokken i Norge!?

Vis du får svar på mailen til forhandleren kan du jo spørre om pris i tillegg;) Ved evt svar da kan du jo ta et regnestykke på pris med moms inn i Norge, opp mot prisen hos feks Jørgensen.. Er den tilnærmet lik kan du vel like gjerne kjøpe klokken i Norge!?

Det er sant.
Jeg har forhørt meg nå og venter på svar fra forhandler.
Vil legge ut her hva jeg får til svar :smile: