Kjøp av Rolex.

Medlem
24. mai 2014
Sted
Bergen
Vurderer meget sterkt og gå til innkjøp av min første Rolex.
Har ca 25000-30000 Kr disponibelt til kjøp av klokke.

Lurer da på om denne er en grei pris på?
Meget pen Rolex Explorer 2 - FINN Torget

Er jo aller helst en sub jeg vil ha men ser ut som denne er litt over mitt busjett.

Eller er den noen andre som dere vil anbefale som en inngang i dette makedet?

Tusen takk for alle svar :)

Vurderer meget sterkt og gå til innkjøp av min første Rolex.
Har ca 25000-30000 Kr disponibelt til kjøp av klokke.

Lurer da på om denne er en grei pris på?
Meget pen Rolex Explorer 2 - FINN Torget

Er jo aller helst en sub jeg vil ha men ser ut som denne er litt over mitt busjett.

Eller er den noen andre som dere vil anbefale som en inngang i dette makedet?

Tusen takk for alle svar :)

Hei Rudien og velkommen

Hvis du helst vil ha en sub ville jeg ventet(spart) til den du har lyst på. Evt vente og se om det dukker opp en 16610 som passer ditt budsjett.
Uansett så er begge en veldig god inngang i galskapen:)

Lykke til på jakten!

Jeg hadde kjøpt meg en Explorer 2 som du ser på, og spart videre ved siden av, betaler du ca markedspris for en slik modell, og ikke raserer den helt, vil du få igjen pengene dine når du selger. Også kjøper du deg den klokken du egentlig vil ha;)

Jeg skulle egentlig bare ha min første rolex som "mellomstasjon" men endte opp med å fortsette å spare så jeg hadde mulighet til å kjøpe ny klokke og beholde den første;)

Jeg hadde kjøpt meg en Explorer 2 som du ser på, og spart videre ved siden av, betaler du ca markedspris for en slik modell, og ikke raserer den helt, vil du få igjen pengene dine når du selger. Også kjøper du deg den klokken du egentlig vil ha;)

Jeg skulle egentlig bare ha min første rolex som "mellomstasjon" men endte opp med å fortsette å spare så jeg hadde mulighet til å kjøpe ny klokke og beholde den første;)

Er prisen på denne exploreren jeg har funnet grei?

Mangler jo papirer. Vet ikke hvor mye det betyr?

Hadde klokka nettopp hatt service (eller vært komplett med papirer) så ville prisen vært gunstig, men siden den ikke har det - så synes jeg (som nå ser den som kjøper) at prisen burde kunne prutes ned ca. 3-4 tusen. Som eventuell selger, så virker ikke 31K urimelig.

Synes ikke prisen var avskrekkende, men kan tenkes at den må på service om ikke så lenge, og da kan du plusse på ca 5000,- hør om selger vil "spleise" på denne servicen, og gi han et bud på 28500,- må den på service, har du en nydelig nypolert og børstet 16570 polar med servicepapirer og boks til 32500,- og det mener jeg er en pris som er helt innafor. En slik en burde ikke være vanskelig å få solgt for ca 32000,- hvis du ønsker å selge den etter en tid heller. Lykke til:)

Hvis du vurderer denne klokken vil jeg bare gi en liten advarsel mot selger. Han tok kontakt på en klokke jeg hadde til salgs og foreslo bytte med nettopp denne exploreren. Vi ble enige om mellomlegg og avtalen var i boks. Men etter at jeg sendte av gårde klokken min, ombestemte han seg og trakk han seg fra avtalen vår. Han ville ha mer enn dobbelt så mye som avtalt i mellomlegg før han sendte klokken sin. Jeg sa at det var uaktuelt å øke mellomlegget og ba han da returnere klokken min snarest mulig. Han holdt igjen klokken min i et par dager før han endelig returnerte den.

Han er nok ikke noen svindler, bare en upålitelig, ufordragelig fyr. Så om du skal gjøre handel med han er det nok greit å ikke stole helt på avtalene hans og ikke betale på forskudd eller lignende.

Klokken i seg selv er en ok klokke. Den er kjøpt i USA og er denne klokken. Eier opplyste at den hadde vært på service hos Bjerke, men ved nærmere ettersyn viste det seg å kun være trykktest og ikke service.

Redigert: