Kjøp av Tag Heuer Carrera

Medlem
24. juli 2013
Sted
Arendal
Hei har mulighet til å kjøpe en Tag Heuer Carrera med Lenke ,et år gammel. Burde jeg kjøpe den? Er sort og hvit skive. Den koster vel 35ny og kan få den for 20 nå.
Carrera Day Date Black Dial Bracelet
CV2A10.BA0796
Står mellom den og en Omega Seamaster Jamesbond(blå)

Seamaster Diver James Bond GMT
2535.80.00

Redigert:
Er Seamaster'n kun en "James Bond" (alltså innen anførseltegn) og ikke en branded James Bond med 007 på skive og kasse så er den et sikkert kort. De med 007-branding har en kjip tendens å ikke holde seg så godt i pris.

At du kan få Tag'en til nære på halv pris på en et år gammel klokke sier litt om hva bruktmarkedet sier om den,
Omegaen vil holde seg bedre i verdi hvis videresalg kan bli aktuellt, men er det en keeper så følg magen :)

___ EDIT ____
... dette er mine fem cent

Enig. Synes selv TAGen er flott, men ville aldri kjøpt den. For det første fordi det sitter et run of the mill ETA-verk i den som ikke er verdt 35k. Du får samme verket på klokker til 10.

Gå for Omegaen du. Den er flott og du kan selge den igjen med begrenset tap.

Solgte min Carrera day date for 14 for noen år siden, så 20 er nok vel optimistisk tror jeg.

Nå har omegaen også et verk fra eta, et 2892 som er lett modifisert til co-axcial. Co-axcial har vært godt kjent for smøreproblemene sine, og tenker du på vedlikeholdskostnadene ville vel 7750 vært et sikkert kort, også med tanke på at det også er en kronograf, som normalt ville vært dyrere og serve. At man får 7750 ned til 10000 stemmer, men også opp til 200000. Se bare på frks IWC, Hublot osv osv. Omegaen begynner å se gammel ut i mine øyne, Heueren har vært laget lik i maaange år...