Kjøp av vintage yachting chronograph

Medlem
4. juli 2014
Sted
Aukra
har dannet en interesse for de gamle, fargerike chronografene fra blant annet Wakmann og Royce.

Kom over denne Wakmann med lemania 1341 verk.
Ser på bilder fra andre eksemplarer at modellen ikke kommer med cyclops. Balansehjulet ser også ut til å ha en forferdelig finish på graveringen.

Kan glasset være ettermontert, og bildet av verket så dårlig at øyet bedrar?

Setter pris på innspill:)

Her er mine innspill: :)

Tenk deg om to ganger før du kjøper gull-på-stål
Wakmann er veldig vanskelig å verifisere originalitet da det er lite informasjon om de forskjellige modellene på nettet, jeg hadde muligens sett etter andre enklere verifiserbare modeller

Ellers er verket meget bra. :)

Her er mine innspill: :)

Tenk deg om to ganger før du kjøper gull-på-stål
Wakmann er veldig vanskelig å verifisere originalitet da det er lite informasjon om de forskjellige modellene på nettet, jeg hadde muligens sett etter andre enklere verifiserbare modeller

Ellers er verket meget bra. :)

Takk for innspill :)

Har ikke så store planer om å kjøpe akkurat denne, ei heller Wakmann. Men falt litt for akkurat denne modellen. Det som interesserer meg er de gamle yachting chronografene med multicolor skive. De er lekre:) Hodinkees intervju med Alan Maleh har nok skyld i det! :D

Uansett; visst noen har forslag til modeller av ymse slag, så skrik ut!
Tenker mest rundt prisleiet 4-6000,-

Legger ved litt ilustrasjon:

Vel, analogshift (som du viser til) la ut et bilde av en Yema Yachting i dag på IG, du kan jo sende en e-post og høre om den er til salgs?

Ang. prisleie: Du er nok ganske lavt ift en vintage kronograf. Tror jeg ville lagt inn et par tusen til, ellers kan det bli vanskelig.

Vel, analogshift (som du viser til) la ut et bilde av en Yema Yachting i dag på IG, du kan jo sende en e-post og høre om den er til salgs?

Ang. prisleie: Du er nok ganske lavt ift en vintage kronograf. Tror jeg ville lagt inn et par tusen til, ellers kan det bli vanskelig.

Yema Chronoen deres var ikke værst! Ser at de ikke har lagt ut en annonse på hjemmesiden enda. Får forhøre meg nærmere med de:)