kjøp fra timezone

Medlem
21. okt. 2009
Hei og hopp.

Har tenkt litt igjen, og det fører gjerne til hodepine og store utgifter.
Resultatet av denne tenkingen har blitt en Rolex submariner.

Ser det er penger å spare på handle gjennom timezone, men må si jeg er skeptisk til å stole blindt på en kar på andre siden av atlanteren.
Kan dere med erfaringer med å handle fra folk derfra komme med noen tips til hva jeg bør sjekke, og hvordan handelen bør gjennomføres?

Det hadde ikke gjort noe å slippe moms heller. Hvordan stiller de seg til slikt der borte? (svar gjerne på pm)

Når det gjelder kjøp fra timezone og selgere du ikke har handlet med før (en gang må jo være den første også) så benytt deg av et godt råd mange her vil gi deg: Buy the seller.
En god selger vil gi deg referanser til andre han har solgt til før, eller henvise til et annet subforum hvor det går an å poste tilbakemeldinger på kjøp og salg. En god selger vil ha referanser der.
Google navnet hans (nicket) og sjekk litt rundt.
Har selv vært i situasjoner hvor jeg har latt være en tilsynelatende god handel da noe har "skurret" i kommunikasjonen med selgeren eller andre ting har gi meg dårlige vibber.
Men det er klart, EN gang må være den første også for en selger og da vil man nødvendigvis ikke ha referanser, har også vært der både som selger og kjøper. Heldigvis har det gått greit for min del, begge som førstegangskjøper og førstegangsselger.

Husk, Buy the seller. Er tilbudet FOR godt er det vanligvis også det.

mvh

EK

Tror Elkanah nevner det viktigste her. Man skal aldri undervurdere viktigheten av vibber. Føles det rart, la være.