Kjøpe klokke fra Gemnation

Medlem
13. jan. 2017
Sted
Oslo
Er det noen som har formening om Gemnation er et greit sted å handle?

No brainer eller er det en catch22 her (bortsett fra at Gemnation ikke er AD)?

Redigert:
Jeg handlet hos dem for et års tid siden. De svarte raskt på alle min henvendelser og leverte som avtalt.

Et lite dilemma som jeg lurer på om folket her har noe godt svar på.

Klokken er nå sendt fra Gemnation med FedEx. Kjøpte gjennom Chrono24 og deres såkalte "Trusted checkout" hvor jeg som mottaker må trykke på en knapp etter å ha mottatt pakken og sjekket at den er hel og uåpnet - hvorpå kjøpesummen overføres til selger.

Dilemmaet er at pakken er adressert til min arbeidsplass hvor det basert på sporingsinfo vil leveres en eller annen gang på mandag neste uke. Siden man har bemannet resepsjon så vil de ta i mot pakken på vegne av meg og sporingen hos FedEx vil derfor vise at pakken er utlevert. Men jeg selv er på ferie og vil ikke være innom jobben før på fredagen.

Skal jeg vente med å bekrefte mottaket hos Chrono24 til jeg faktisk har fått sett på pakken på fredag, eller ville dere ha trykket på knappen når resepsjonen har signert og mottatt pakken fra FedEx? Kunne kanskje prøvd og sendt selger en melding og forklart situasjonen... men vet ikke hvor godt det vil bli mottatt...

Det er ingen hast med å bekrefte at klokken er slik den skal være. Vent med å bekrefte inntil du selv har undersøkt varen. Så fort du trykker knappen er det ingen vei tilbake med TrustedC dersom noe skulle vise seg å ikke stemme...

• Liker
Reaksjoner: jcnorway
Dette «ordnet» seg selv idag. Sikkert greit for dere andre å vite også.

Men klokken ble levert til resepsjonen på jobb i ettermiddag og de tok den imot på vegne av meg da jeg er på ferie. Tenkte å bekrefte levering på Chrono24 på fredag når jeg stikker innom for å hente den.

Men det viser seg at ved utlevering fra FedEx så går automatisk status på Chrono24 til «bekreftet mottatt» noe som igjen fører til at kjøpesummen slippes til selger. Får bare krysse fingrene for at alt er som det skal når jeg henter den på jobb på fredag.

Dette «ordnet» seg selv idag. Sikkert greit for dere andre å vite også.

Men klokken ble levert til resepsjonen på jobb i ettermiddag og de tok den imot på vegne av meg da jeg er på ferie. Tenkte å bekrefte levering på Chrono24 på fredag når jeg stikker innom for å hente den.

Men det viser seg at ved utlevering fra FedEx så går automatisk status på Chrono24 til «bekreftet mottatt» noe som igjen fører til at kjøpesummen slippes til selger. Får bare krysse fingrene for at alt er som det skal når jeg henter den på jobb på fredag.
Så man får ikke sjekket varen før pengene slippes? Fedex budet må evt stå og vente på at du åpner opp før du skriver under eller hva?

I praksis ja. Men i mitt tilfelle så har det ingen hensikt at resepsjonisten skal kontrollere innholdet i en sending. De tar imot og signerer... men ja, om man tar imot selv så må man egentlig pakke opp og sjekke før signering.

• Liker
Reaksjoner: Pippen