Kjøpe klokke i Norge

ora

Medlem
16. mai 2009
Jeg vurderer å kjøpe et ganske dyrt ur (ca 50k) hos Bjerke, og er da naturligvis interessert i å sjekke ut informasjon om servicenivå og priser etc.

Hva skal til for at man blir tilbudt en "hyggelig pris"?
Si at utsalgspris er 50k, kan man da tilby 40k og så forhandler man seg frem til en pris partene kan bli enig om, eller blir de bare fornærmet?

I forbindelse med diamantsmykkekjøp har jeg opplevd veldig forskjellig reaksjon ved forsøk på pruting. Noen er absolutt ikke interessert, uansett om diamantene er fullstendig horribelt priset, mens andre er interessert i et salg og går i dialog. Jeg vet ikke helt hvordan det er i klokkeverdenen.

Jeg er ikke klokkesamler (hvis man ser vekk fra arvede gullur), jeg har tenkt å legge litt penger ned i én skikkelig klokke som jeg kan gå med de neste ihvertfall 5 årene. Så uansett hvor jeg kjøper klokken, så vil jeg nok ikke kjøpe mer der med det aller første. På den annen side så trenger min mann snart en ny klokke, så god service og samarbeidsvillighet vil jo medføre at de kan få et salg til innen et år eller to.