Kjøpe klokke i USA

Medlem
30. nov. 2011
Sted
Bergen
Jeg har for alvor blitt bitt av klokkebasillen. Takk til TS!

I november skal jeg ta med familien til USA og bo i 1 mnd. Jeg lurer på å kjøpe en klokke til samlingen der borte. Noen som har erfaringer med å kjøpe klokke der?

Ebay eller andre sider?

Jeg har lyst på enten Panerai eller Rolex. Ny eller brukt er ikke så viktig så lenge prisen er god.

God mulighet da! Jeg kjøpt mest av alle min klokker ifra folk i USA eller Singapore. Mange bra deal der.
Har også venner i USA som kan kjøpe for meg på noen sider som selge BARE i USA og som praktisere lav priser(som Proworth): Det blir fort mye billigere en i Norge...Uansett at man betale moms over det.
Du kan sikkert finne det du ønske deg for bra pris hvis du jakter på riktig plasser;)

Tror du begynner i feil ende.

Finn først ut hvilken modell eller merke du er ute etter så kan du undersøke priser i Norge også kan du trekke av hvertfall 25% og sende en mail til forhandlere i området der du skal bo og hør om de kan matche prisen. Selvom du garantert oppnår en bedre pris ved å møtte opp i butikken.

Davidsw på the Rolex Forums er i Orlando og møter gjerne til F2F. Kanskje ikke den billigste, men man slipper å lure på om ting er ok el ikke.

Hvis det var bare den Norsk momsen som skilte de Americansk priser ifra de Norsk , ingen privat hadde importert klokker ifra USA...Fordi når mann betaler den Norsk moms på tollen, hav er igjen til å vinne da??????:roll:

Derfor jeg skriver hvertfall 25%. Og det finnes nok en del klokker som er raskere å skaffe i statene enn i Norge.

Tviler på at det er veldig mye å hente på populære modeller hensyntatt norsk MVA... Bruktpriser kan du sjekke på Rolexforums (+mva). Lykke til ;)

De Norsk butikker tar seg feit andeler på klokker: Alt for ofte.
Prisener på Norsk netbutikker er ikke eller så søt men ofte surt. Den Amerikansk livstandard er lavere og USA importere gigant mengder med klokker og dermed få seg sikkert noen avtaler Norge kan bare drømme om.
Jeg så for en Planet Ocean 9300 at fortsatt med 25% Norsk moms over den god Amerikansk pris, Norsk butikken tok seg rundt 7000kr i lommen. Nei takk.

De Norsk butikker tar seg feit andeler på klokker: Alt for ofte.
Prisener på Norsk netbutikker er ikke eller så søt men ofte surt. Den Amerikansk livstandard er lavere og USA importere gigant mengder med klokker og dermed få seg sikkert noen avtaler Norge kan bare drømme om.
Jeg så for en Planet Ocean 9300 at fortsatt med 25% Norsk moms over den god Amerikansk pris, Norsk butikken tok seg rundt 7000kr i lommen. Nei takk.

:confused::confused:

Prisforskjeller mellom Norge-USA vil i stor grad variere med kursen. Men det er ikke tvil om at en AD, norsk eller amerikansk, må ha avanse for å kunne holde åpne dører... ;)

:confused::confused:

Prisforskjeller mellom Norge-USA vil i stor grad variere med kursen. Men det er ikke tvil om at en AD, norsk eller amerikansk, må ha avanse for å kunne holde åpne dører... ;)

Det er klart... Har en venn som er urmakker/butikkeier og ser sin priser også: Liker best å kjøpe i Singapore eller USA uansett. Er ikke grisk men liker ikke å betale mer en det som trengs.
Mann må vel bøtte at den Norsk livstandar er så høy.

Sånn! Fikset den for deg...;)

Jeg skriver ikke feit fordi jeg er sur, det blir også lettere for meg å leser meg igjen fort før jeg poster: Fordi Norsk er ikke mitt morsmål språk. Og jeg like feit bokstaver, ja hvorfor ikke?
Jeg kan nok si at han eller han gjør meg :x, trenger ikke feit bokstaver for å utrykke det.:D

Jeg vil også prøve å få en deal på klokker, men er også såpass samfunnsmessig engasjert at jeg gjerne betaler moms, ekstra i norske butikker etc. Jeg skriver ikke med feit skrit.

Jeg vil også prøve å få en deal på klokker, men er også såpass samfunnsmessig engasjert at jeg gjerne betaler moms, ekstra i norske butikker etc. Jeg skriver ikke med feit skrit.

Jeg er samfunnsengasjert når jeg er i nordsjø på rigg. Ja ser det at feit skrift går rett til hjertet av folk her: Det var ikke forventet men jeg trenger ikke å leve med det.:roll:

Du er sikkert en fin fyr Hammerfjord, men det lønner seg og komme inn å være litt ydmyk ifht pris på klokker, import, meninger etc. Det er et forum hvor folk er veldig lojale og reale i fremtoningen med hverandre. Ser du tok hintet og det er bra. Ser også ut som at du er glad i klokker.. Presenter deg i ny tråden og legg ut bilder av klokkene dine! Du et hjertelig velkommen for meg.

Takk for innspill alle sammen. Det var ikke min mening å starte en tråd om MVA eller fet skrift.

Når norsk ikke er morsmålet så er det kanskje litt lett å bli oppfattet galt. Jeg setter den hvertfall på den kontoen.

Setter pris på at dette er ett forum der man behandler hverandre med gjensidig respekt.