Kjøpe klokke til 15k, Maurice Lacroix Pontos???

Hei,
Har tenkt til å kjøpe klokke til rundt 15k,
og har sett litt på denne:
PT6158-SS001-33E Maurice Lacroix Pontos Black Dial Leather Pris 13.895,-

Er det en bra klokke, eller er det andre jeg bør se på? :confused:

Man må se på urverket selv også: I M.L laget, tror at den: LC6358-SS001-33E Maurice Lacroix Les Classiques Jours Retrogrades Grå/Lær Ø40 mm Pris 20.495,-
for 5k i tillegg er verdt prisforskjellen...
Også den med en 2895-2 WAS2110.BA0732 TAG Heuer Carrera Heritage Black Dial Bracelet Pris 15.595,-
Mye bedre kvalitets urverk en den 2834-2 i din først valg...
Men for rett under 20K er denne "sweetest deal" i dress versjon: http://www.urverket.no/omega-de-ville-coaxial-chronometer-silver-dial-p-350.html

Skulle jeg kjøpt ny klokke til 15K i dag hadde jeg kjøpt en Stowa 1938 Chrono!
http://www.stowa.de/lshop,showdetai...ph,chrono1938pol,4,Tshowrub--chronograph,.htm

Veldig svak for denne!

Stowa_Chrono_Poliert_800x800_11.jpg

Man må se på urverket selv også: I M.L laget, tror at den: LC6358-SS001-33E Maurice Lacroix Les Classiques Jours Retrogrades Grå/Lær Ø40 mm Pris 20.495,-
for 5k i tillegg er verdt prisforskjellen...
Også den med en 2895-2 WAS2110.BA0732 TAG Heuer Carrera Heritage Black Dial Bracelet Pris 15.595,-
Mye bedre kvalitets urverk en den 2834-2 i din først valg...
Men for rett under 20K er denne "sweetest deal" i dress versjon: 4813.30.01 Omega De Ville Co-Axial Chronometer Silver Dial Pris 19.199,-

Hva er det som er bedre med de urverkene?
Jeg har lite peiling på urverk :p men vil ha en mekanisk klokke ihverfall :D

Kronometeret til Omega klokken vet jeg at er bedre men synes ikke den så bra ut :sad:

Lervik er sikkert bra på ur, men med norsk rettskriving står det nok dårligere til. Her snakker vi ikke "finn syv feil" - heller nærmere sytten.

Får vel si som Kjetil Alstadheim i gårsdagens "Nytt på nytt": intet er så irriterende som brudd på kommareglene når man sitter der og onanerer...:)

Hva med denne:
Skyt ham, ikke vent til jeg kommer.
Og så flytter vi litt på det:
Skyt ham ikke, vent til jeg kommer.

Og nei, snakker ikke onani hei:p

Lervik er sikkert bra på ur, men med norsk rettskriving står det nok dårligere til. Her snakker vi ikke "finn syv feil" - heller nærmere sytten.

Det er desverre sånne ting som trekker ned en ellers bra butikk. Når innehaveren stiller med flass på den krøllete dressjakken sin og tannhygienen skranter, så står det godt i stil med de upussede, slitte skoene. Trivelig kar, top service, flott butikk, men det ødelegger suset av eksklusivitet man gjerne ønsker å føle når man bruker sparepengene sine hos en AD.

Til trådstarter, så ville jeg heller brukt pengene på denne:
http://www.urverket.no/tag-heuer-carrera-twin-time-black-dial-black-leather-p-242.html

Eller denne:
http://www.urverket.no/longines-heritage-black-dial-leather-maxi-p-1539.html

Selv om jeg vil tilføye at 15000 er liksom midt i mellom...kansje det beste i denne prisklassen er å kjøpe noe brukt...

Hei,
Har tenkt til å kjøpe klokke til rundt 15k,
og har sett litt på denne:
PT6158-SS001-33E Maurice Lacroix Pontos Black Dial Leather Pris 13.895,-

Er det en bra klokke, eller er det andre jeg bør se på? :confused:

Jeg har akkurat den modelen du kikker på selv, og er veldig fornøyd med den:) Den sitter godt på håndleddet med sine 40mm, den ser meget bra ut på hånden og kvalitets følelsen er god for meg. Må også nevne at justeringer av rem størrelsen er helt genial hos ML, ingen hull i remme så du kan stille den inn helt perfekt:) Jeg sliter ofte med at remmen skulle hatt hule midt i mellom der de er. Veil norsk pris har også gått opp til 16950,- sånn at du vet det vis du skal kikke litt i fysiske butikker. Bør også være godt mulig å få prosenter hos de ulike AD'ene rundt om!

Det er desverre sånne ting som trekker ned en ellers bra butikk. Når innehaveren stiller med flass på den krøllete dressjakken sin og tannhygienen skranter, så står det godt i stil med de upussede, slitte skoene. Trivelig kar, top service, flott butikk, men det ødelegger suset av eksklusivitet man gjerne ønsker å føle når man bruker sparepengene sine hos en AD.

WTF :confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Har noen fortalt deg at du kanskje er bittelitt fokusert på detaljer som IMHO er fullstendig uvesentlige???

;)

Hva er det som er bedre med de urverkene?
Jeg har lite peiling på urverk :p men vil ha en mekanisk klokke ihverfall :D

Kronometeret til Omega klokken vet jeg at er bedre men synes ikke den så bra ut :sad:

Den 2892-2 fra ETA er et veldig godt urverk som har vært brukt som base av mange kjent merker over tiden.
Den er av høyere kvalitet en de 2824-2, 2836-2, 2834-2 og andre i familien.
Omega brukt den som base for å lage sin 1120 og senere alle co-axial 2500 a,b,c,d.
Den 2892-2 er etter min mening, den best urverk man kan få for prisen hvis man kjøpe urverket alene for hjemmelagt prosjekter.
God link der med en seriøs urmaker insikt.:cool:
An indepth look at the ETA 2892

Jeg har akkurat den modelen du kikker på selv, og er veldig fornøyd med den:) Den sitter godt på håndleddet med sine 40mm, den ser meget bra ut på hånden og kvalitets følelsen er god for meg. Må også nevne at justeringer av rem størrelsen er helt genial hos ML, ingen hull i remme så du kan stille den inn helt perfekt:) Jeg sliter ofte med at remmen skulle hatt hule midt i mellom der de er. Veil norsk pris har også gått opp til 16950,- sånn at du vet det vis du skal kikke litt i fysiske butikker. Bør også være godt mulig å få prosenter hos de ulike AD'ene rundt om!

Går det ann å få rabatt? Trodde de ikke hadde lov til å selge under listepris.:eek:
Hvordan får man rabatt, bare å spørre pent?? :confused:

Går det ann å få rabatt? Trodde de ikke hadde lov til å selge under listepris.:eek:
Hvordan får man rabatt, bare å spørre pent?? :confused:

På mange merker er det fult mulig å få litt rabatt ja:) Andre merker er det vanskelig eller nesten umulig å få rabatter på. På blandt annet på ML bør det gå fint, men for all del "gå frem på en riktig" måte og ikke hyl ut om rabatt i første setning:p

Forsøk den hos forhandler, spør litt om forskjeller mellom andre rimeligere modeller mot den du ønsker. Spill litt usikker og si at du vil tenke litt...vent noen sekunder og spør "hva er din beste pris hvis jeg bestemmer meg nå?"

Pleier å funke på forhandler, det :)

Jeg er forresten strålende fornøyd med min Pontos, som ble prutet ca 10 %. http://www.tidssonen.no/forum/f29/utpakking-av-et-kommende-merke-9896/

Urverket er vel ETA basert tror jeg, så det holder nok til normal bruk.
Er imidlertid sikker på at Lervik eller Tidemann kan fikse en like bra pris til deg, da handler du jo også av AD.