Kjøpe ny eller brukt?

Medlem
7. aug. 2012
Har fundert lenge over hvilken klokke jeg har tenkt å kjøpe meg nå, og budsjettet har vel bare vokst og vokst (MAX 30k). Spørsmålet er om jeg bør kjøpe nytt eller brukt? Tror jeg aner hva dere fleste vil svare, men er fint å få forskjellige meninger!

Har sett en del på Submariner i det siste, og jeg får bare mer og mer sansen for Rolex! Må ærlig si jeg ikke var så stor "fan" tideligere men ting endrer seg. Liker også Tudor Pelagos med ceramic bezel, og ville fått en ny en til omtrent samme pris som en brukt sub (?), ville det vært et dumt valg? Er liksom ikke "Rolex"...

Liker forøvrig kronografer med skinnrem om noen har forslag?

Takk på forhånd! :)

Brukt, da har noen andre tatt verditapet :). Om du i tillegg kjøper en brukt sub som er mulig rundt 30k har du en lett omsettelig klokke du kan selge uten særlig tap om du (når du) vil teste noe annet.

En Pelagos taper seg derimot en god del i verdi i det du går ut av butikken...

Ja kjøp brukt. Kjøper du en ny Submariner har du "tapt" 10-15.000 i samme øyeblikk som du drar kortet. Dette kanskje med mindre du ikke har noe som helst ambisjoner om å bytte klokke til noe annet (type resten-av-livet klokke), eller at penger ikke er en issue.. :)

(og kjøp det du virkelig har lyst på med det samme....evt ventepølser er bare en utgift)

Hvis du skal ha klokken resten av livet er det litt ok å ha navnet sitt i papirene.
Det er lite som slår følelsen av å sitte hos ad og dra plasten av en splitter ny klokke.

Ellers vil jeg råde deg til å spare opp til DEN klokken du innerst inne vil ha.
Å kjøpe en "erstatter" for noe du egentlig ville ha fordi du ikke la på et par lapper er veien til serieflipping, og et liv i fortapelse på TS.;)

Kjøp brukt hvis modellen du vil ha er å oppdrive brukt (virker som det ikke er noe problem)

Vil skyte inn at det i noen tilfeller er mulig å finne ubrukte klokker på bruktmarkedet. Det kan være et alternativ.

Vil bare anbefale Pelagos. Det dukker opp fra tid til annen en brukt en her på tidssonen, og du kan sikkert få en relativt ny en for i underkant av 20K. Klokka er mindre "bling" enn submariner, men det er bare bra spør du meg. Jeg er veldig fornøyd.

The Greatest Used Car Ad Ever - BMW Sexy Used Car Ad

Ingen overraskelse at du blir anbefalt brukt her inne ;)

Det beste er en submariner uten boks og papirer, gjerne med 12 eiere før deg. Det gir deg en slik en herlig følelse! Også sparer du masse penger! Følelesen av luksus er overhvelmende, kjøpsopplevelsen F2F på en kafe i sentrum er heller ikke å forakte. Nå er det heller ikke mye som slår spenningen i å åpne en bobleplastpakketgråpapirpose hentet på ditt lokale postkontor! Er det et ur? Er det en stein? Er den ekte?

Det er lite som slår følelsen av å kjøpe noe du virkelig ønsker deg nytt. Prøv det iallfall ên gang. Anbefales.

Mvh G.