Kjøpe ny rolex - er det vanlig med rabatt?

Medlem
23. aug. 2016
Sted
Oslo
Hei alle!

Dere som har erfaring med kjøp av Rolex klokker. Er det noen av dere som det siste året har fått rabatt hos enkelte urmakere?
Hvor mange % ligger dette på i så fall?
Har tidligere fått rabatt på andre klokkemerker, men på billigere riktignok.

Vurderer innkjøp av Rolex til rundt 100 000 , og lurer på om det er for mye å be om med 5-10% rabatt?

Hva er deres erfaring?

Redigert:
Kommer helt an på modell. Kjøper du noe to-tonet DJ, så ja, skal du ha stålmodellene til 100k + veil (SD43 og daytona?) snakker vi de mest populære modellene som du ikke får tak i uten rabatt engang. Men glem rabatt på alt i Explorer, GMT2, Sub, SD og daytona-serien.

Kommer helt an på modell. Kjøper du noe to-tonet DJ, så ja, skal du ha stålmodellene til 100k + veil (SD43 og daytona?) snakker vi de mest populære modellene som du ikke får tak i uten rabatt engang. Men glem rabatt på alt i Explorer, GMT2, Sub, SD og daytona-serien.

Ok, slik det funker:)
Si jeg gikk for en DJ 41, ville tapet vært stort hvis jeg kjøpte en ny?
Prøver å se på det som en investering samtidig som jeg kan ha klokken en god stund fremover.

Ok, slik det funker:)
Si jeg gikk for en DJ 41, ville tapet vært stort hvis jeg kjøpte en ny?
Prøver å se på det som en investering samtidig som jeg kan ha klokken en god stund fremover.

Vil nok ikke tape noe særlig på DJ41, nei, i stål. Attraktiv modell. Har du den noen år, og pristrenden på Rolex fortsetter som den har gjort siste to årene, vil du få igjen mer for den om 3 år enn det du betaler ny i butikk :)

Edit: Om du vurderer two-tone, hadde jeg sett litt rundt på Finn og her inne. Tror man fint får den veldig pent brukt for 20k under butikkpris.

7% rabatt var vel "tommelfingerregelen" før investorgalskapen tok helt av. Det er fortsatt mulig å få det enda på de fleste modellene kanskje bortsett fra SS.

Vil nok ikke tape noe særlig på DJ41, nei, i stål. Attraktiv modell. Har du den noen år, og pristrenden på Rolex fortsetter som den har gjort siste to årene, vil du få igjen mer for den om 3 år enn det du betaler ny i butikk :)

Edit: Om du vurderer two-tone, hadde jeg sett litt rundt på Finn og her inne. Tror man fint får den veldig pent brukt for 20k under butikkpris.

Den i hvitt gull vurderes til ca 84 000 kr (ny).

Av det jeg har funnet på forskjellige sider etter noen søk virker den å gå til rundt 75-77k brukt for øyeblikket.

Den kan du fint kjøpe pent brukt/ny uten tape noe særlig, ja.
Takk for svar:)
Er ikke opptatt av å tjene noe på klokker for å være ærlig, men viktigste for meg er å ikke sitte på en klokke som man føler man taper 40-50% på , den dagen man kanskje vurderer en ny klokke eller rett og slett føler man har bommet med kjøp (hender jo det også ) :)

• Liker
Reaksjoner: Andreaskh