Kjøpe Omega PO, fare for å bli lurt?

Medlem
5. aug. 2012
Innlegg
39
Sted
Oslo
Hei alle sammen. Jeg skal kjøpe min føste skikkelige klokke nå, en Planet Ocean. Jeg har funnet en på finn.no som ser ut til å passe mine krav. Men siden jeg er helt blank på dette, lurer jeg på hva muligheten for å bli lurt er.
Klokken jeg har sett meg ut er denne: OMEGA Seamaster P.O. 42mm - FINN Torget

Er det noen enkle måter å forsikre meg om at dette er et ekte ur? Noe serienummer e.l.? Noen andre ting jeg må være obs på?

Takk for innspill!
 
Serienummeret finnes gravert på undersiden av en av lugsene.
Kan jo være greit å sjekke om dette stemmer overens med kortet, men tallene er voldsomt små.

For å være 100% sikker kan dere jo møtes hos urmaker, f.eks Protid på Palleet.

PO er flotte klokker.:p
 
Takk for svar. Er det sirkulasjon av falske PO på markedet, eller er det en safe klokke å kjøpe?

-Jon
 
Er det populært (og dyrt nok) så finnes det alltid fakes. Hvor gode de er kan du kjappt finne ut ved google-søk på po+replica så får du en idé om hvor nærme de kommer om dagen.
 
... men meg kjent så er det ikke så vanlig med fake PO i Norge, men kjøper du på sonen av en etablert seger kommer du langt
 
Takk for svar. Er det sirkulasjon av falske PO på markedet, eller er det en safe klokke å kjøpe?

-Jon

Omega PO er vel ikke langt unna å være en av de mest kopierte klokkene. Så ville absolutt vært forsiktig.
Selv hadde jeg ikke kjøpt en PO fra privatperson (med noen unntak) uten at jeg hadde fått den åpnet av en erfaren Omega urmaker. :)

Om du er fersk og usikker ville jeg definitivt fått den sjekket av en med erfaring.
 
Denne er ekstremt mye forfalsket ja.. Og de er skremmende gode nå.

Sørg for å kjøpe av en solid selger eller få den sjekket før penger bytter hånd.