Kjøpe Orange Monster i Norge

Medlem
24. sep. 2008
Innlegg
9
Er det noen forhandlere eller andre som selger Orange Monster i Norge? Ser at det er en på Finn som selger flere,
men de må hentes i Oslo.
 
Monster er beregnet for det asiatiske og nordamerikanske markedet - mulig også andre verdensdeler, men ikke Europa og definitivt ikke Norge. Norske forhandlere har ikke tilgang til hverken denne eller hundrevis av andre modeller fra Seiko.

Det lønner seg for deg å kjøpe en på eBay eller fra creationwatches.com eller andre nettforhandlere. Jeg har kjøpt hos creationwatches med god erfaring. Tipper du får en for ca 1.200,- momset og levert i en liten Seikoboks.
 
Takk for tips! Fyrte avgårde en bestilling på CreationWatches :) Ser forresten at resizing av denne lenken kan være litt tricky uten riktig verktøy. Er dette noe som vanlige urmakeren kan gjøre (i bergen f. eks)

-- Morten --
 
Takk for tips! Fyrte avgårde en bestilling på CreationWatches :) Ser forresten at resizing av denne lenken kan være litt tricky uten riktig verktøy. Er dette noe som vanlige urmakeren kan gjøre (i bergen f. eks)

-- Morten --

Helt sikkert.
 
Monster er beregnet for det asiatiske og nordamerikanske markedet - mulig også andre verdensdeler, men ikke Europa og definitivt ikke Norge. Norske forhandlere har ikke tilgang til hverken denne eller hundrevis av andre modeller fra Seiko.

Det lønner seg for deg å kjøpe en på eBay eller fra creationwatches.com eller andre nettforhandlere. Jeg har kjøpt hos creationwatches med god erfaring. Tipper du får en for ca 1.200,- momset og levert i en liten Seikoboks.

Den norske importøren ser faktisk på muligheten til å ta inn Seiko Monster:) Så spørs det om de får lov da.. Økonomisk vil det nok uansett lønne seg å kjøpe den andre steder!
 
Monster er beregnet for det asiatiske og nordamerikanske markedet - mulig også andre verdensdeler, men ikke Europa og definitivt ikke Norge. Norske forhandlere har ikke tilgang til hverken denne eller hundrevis av andre modeller fra Seiko.

Det lønner seg for deg å kjøpe en på eBay eller fra creationwatches.com eller andre nettforhandlere. Jeg har kjøpt hos creationwatches med god erfaring. Tipper du får en for ca 1.200,- momset og levert i en liten Seikoboks.

Kan også anbefale creationwatches.com . Utrolig bra service/kommunikasjon og lynkjapp levering.
 
Bare gode erfaringer fra CW her og. 4-5 dager til bergen.
Noen som har lyst å synse en pris skx007, monster osv om de hadde blitt solgt på bjørklund, protid etc..?
Synes det er ganske stiv pris på det lille de har av seiko fra før. Da gjerne quartz. Ikke at det er noe gale med quartz men...
 
Jeg fant Monster i en forretning på Kreta - og det er jo Europa, men jeg tror de hadde importert den selv.
De forlangte ca 2.200,- på lenke.
 
Hei !

KXBeq.jpg


Jeg har faktisk nettop kjøpt en Orange Monster fra Creationwatches selv, og om selve Creationwatches er det ikke stort annet å si enn at klokka var bestillt på torsdag, shippa på fredag, og på døra (i Oslo) på tirsdag morgen. Jeg har kjøpt fra de en gang før også, og det var første gang jeg handlet fra asia i en nettbutikk, så jeg var litt skeptisk. Men de yter utrolig bra service og kommuniserer bra, så jeg følte meg trygg med en gang. Du har kanskje lest anbefalingene fra de andre norske kundene deres også.

Når det gjelder justering av lenken, anbefaler jeg deg å spørre urmakeren som skal gjøre det om han/hun kjenner systemet med hylser rundt pinnene før du lar dem gå løs på den. Og at hylsene er VIKTIG å ikke miste, for de får du ikke tak i igjen. Det gikk helt fint på den lokale gullsmedforretningen på hjørnet, og hun kjente til det fra før. Dette systemet brukes forøvrig av andre, mer eksklusive merker også, blant annet noen Omega etter hva jeg har lest. Må si jeg er stor fan av selve lenken med en blanding av børstede og polerte, brede ledd. Og den såkalte Diver's Extension er utmerket for de som ønsker å bruke klokken utenpå en våtdrakt.

Jeg er helt ubeskrivelig fornøyd med klokka, det må være det beste kjøpet jeg har gjort på lenge. Da jeg stilte den 25. oktober, hadde den 45 sekunder å ta igjen på klokka på PCen. Pr. dags dato har den 30 sekunder å ta igjen, så +15 sekunder på rundt 10 dager = cirka 1.5 sekund i døgnet. Uten at jeg er noen ekspert, og dette er langt i fra en vitenskapelig målemetode, vil jeg si at det er helt akseptabelt ! Lumen er jo et eget kapittel for seg selv. Hvis du lader den opp litt, er det NESTEN som å skru på en lommelykt i et mørkt rom. Har sett flere reviews der Seiko Monster måles mot langt dyrere og eksklusive luksusmerker. Det jeg vil frem til er at med Seiko Monster får du utrolig mye klokke for kronene. Jeg vurderer faktisk å kjøpe en sort også.

Ifølge serienummeret, er min laget i juli 2011. Sannsynligvis vil du få en fra samme produksjon :)

Et lite tips når du skal stille den, ikke still dag/dato mellom 21:00 - 03:00 siden det kan forstyrre den automatiske overgangen mellom dagene. Still den i så fall til 12:00 på dagen, juster til dag og dato -1, og still den frem til dag og dato skifter naturlig.

Lykke til med din Seiko Monster, jeg er overbevist om at du blir fornøyd :)
 
Vurderer selv å kjøpe denne, og prisen fristet :D

Men hvordan er det med garanti på denne? Ser de sier to års world wide garanti, betyr det at jeg kan levere denne inn hos en norsk urmaker å få den fikset? Aldri kjøpt klokker fra utlandet før, kun hos urmakern på hjørnet:)

Og hvor lenge vil denne klokken gå uten at den er i bruk?
 
Og hvor lenge vil denne klokken gå uten at den er i bruk?

De sier vel sånn ca 40 timer gangreserve. Jeg tok min av før jeg dro på hytta i helgen, klokken 15:45 på fredag. Da jeg kom hjem stod den på 11:48 søndag, så den gikk nesten nøyaktig 44 timer.
 
De sier vel sånn ca 40 timer gangreserve. Jeg tok min av før jeg dro på hytta i helgen, klokken 15:45 på fredag. Da jeg kom hjem stod den på 11:48 søndag, så den gikk nesten nøyaktig 44 timer.

Min stoppet lenge før 40 timer sist jeg la den fra meg.. Men det kan jo ha med at jeg kanskje ikke hadde brukt den nok før jeg byttet klokke! ;)

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min Monster, virker veldig solid! =)
 
Vurderer selv å kjøpe denne, og prisen fristet :D

Men hvordan er det med garanti på denne? Ser de sier to års world wide garanti, betyr det at jeg kan levere denne inn hos en norsk urmaker å få den fikset? Aldri kjøpt klokker fra utlandet før, kun hos urmakern på hjørnet:)

Og hvor lenge vil denne klokken gå uten at den er i bruk?

I prinsippet skal du kunne levere denne inn hos en norsk AD og få utført garantireparasjon.

Velkommen på forumet forresten! :D
 
I prinsippet skal du kunne levere denne inn hos en norsk AD og få utført garantireparasjon.

Velkommen på forumet forresten! :D

Må da evt til importøren, men på ting de ikke får ta inn i Norge får de begrenset med deler etc til.. Så blir nok ikke så lett.. Men er jo bare å prøve ;) For de fleste som har kjøpt disse på feks creationwatches.com får man jo heller ikke noe internasjonal garanti:(
 
Takk for mye bra info! Fikk min fra CreationWatches I går, nå må jeg bare få justert lenken.
50cae0c1-3cb3-03a2.jpg


-- Morten --