Kjøpe Panerai i Italia

Medlem
10. okt. 2010
Innlegg
1.156
Sted
Oslo
Hei.
Jeg skal en tur til Italia i sommer. Noen som har erfaring med å kjøpe ur (Panerai) der? Hvordan er prisene, og er det noen grunner til at man ikke bør gjøre det?
 
Tror du kan "slippe unna" med litt billigere utsalgspriser, men så er det moms'en da...;)
Emnet er omtalt før her

Forøvrig er kanskje utvalget noe bedre siden det tross alt er et italiensk urverk...

...eller ikke...:) hør på Mogens
 
Min erfaring, etter å ha trålet hver eneste Panerai Boutique på hele nordkysten, er at det ikke er en eneste krone å spare, etter momsrefusjon og moms inn i Norge. Utvalget er heller ikke alltid like imponerende... Men jeg vet at enkelte ADer (ikke butikkene) er litt mer gavmilde med rabattene enn Bjerke, selv om jeg ikke har handlet selv.

Men for en Paneristi er det gøy å se butikkene. Og du MÅ ta turen til Mekka (flagshipstore´n i Firenze) hvis du er in the neighbourhood.
 
Noen kroner kan man nok spare

Kjøpte klokke i Riccione hos Bartorelli i fjor. Spurte om discount, og fikk noen tusen med en gang. Kjempehyggelig handel hos en av Italias mest tradisjonsrike forhandlere (beæret med egen jubileumsmodell fra IWC for noen år siden). Etter handelen ble de omvisning i verkstedet, som etter det jeg forsto, og har sjekket ut i ettertid, er et av ikke så mange sertifiserte Patek verksteder i verden. Handelen skjedde med en yngre Bartorelli som var svært stolt (med rette) over familieforretningen.

Sparte 6-7 000 i forhold til pris på Bjerke.
 
Kaprer tråden litt her..

Jeg skal til Roma neste uke, og lurer på om noen kjenner til en/flere butikker man burde dra innom? :D