Kjøpe Rolex Daytona med sprukket glass uten boks og papirer

Medlem
1. mai 2016
Sted
Hamar
Hallo!

Jeg er ny her og har planer om og kjøpe min første rolex og min første "ordentlige" klokke! Har fulgt med på finn i noen måneder nå for og få litt sansen av pris osv. Har funnet meg en daytona til noe som virker en alright pris. Men klokke glasset er det sprekk i (så det må byttes såklart og få inn ett nytt glass) og sertifikat og boks mangler! Har dette noe med pris verdig og gjøre? (Blir klokka vært mindre med uoriginalt glass?)

Takk for all hjelp!

Hei og velkommen.
Jeg blir skeptisk til en Daytona til "allright" pris, med sprekk i glass og uten papirer.
Om klokken ellers er bra, så betyr det lite for prisen ved eventuelt videresalg, om glasset er byttet hos AD (autorisert forhandler). Glassbytte på en Daytona er ca. 1.500-2.000,- inkl. trykktest hos forhandler.
Bok/papir betyr nok litt på en Daytona, men ikke tusenvis. ta høyde for at en eventuell service, om klokken er noen år gammel, vil koste 8-9.000,-.

Post gjerne bilder av den, så ikke du blir lurt ;)

• Liker
Reaksjoner: Mulliner og Mjolnir
Med allright pris så tror jeg 70k kanskje er bra? Den er fra en forhandler og har verditakst så det kan vel ikke være noe kjeltring streker da?

Info
Rolex gull/stål
2004 mod
Ref 116523

Det bør ikke være noe problem om den er fra en forhandler, men tror nok ikke noen her inne ønsker å uttale seg noe mer enn det som er sagt uten å se klokken.
Glassbytte - ingenting å si for verdi, så lenge det er originalt fra Rolex.

Mangler boks/papir - lite (3-5.000,-?) å si for prisvurdering, men om du ønsker å selge igjen, så kan du risikere færre henvendelser pga. av dette, eller spørsmål om hvorfor det ikke følger med ;)

Ta høyde for en eventuell service, om ikke dokumentert fra selger siste 2-3-4 år.

Lykke til - Daytona er en rålekker klokke!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mjolnir
Takk for hjelpa! Setter pris på tilbakemeldinger!:) Ja jeg kommer litt og lese meg opp mye her inne og undersøke en del! 70k er en god slant med penger så ting bør være på stell !

• Liker
Reaksjoner: Rød
Jeg synes den er for dyr, hensyntatt mulig servicebehov inkludert skifte av glass og manglende dokumentasjon. I tillegg ser klokken ut til å være godt polert, se blant annet låsen og hornene. Synes også lenken ser litt slack ut....

For øvrig er Rolex i gull/stål stort sett alltid noe mer tungsolgt enn tilsvarende modeller i helgull eller stål, og holder dermed heller ikke verdien så godt.

Jeg hadde ventet til det dukket opp en noe nyere og komplett klokke, og heller betalt litt mer :)

Redigert:

Brijlant er seriøs! De har (om ikke noe nytt har skjedd det siste året) ingen urmakere hos seg. Men gjennom mange klokkekjøp/bytter/salg kan de mer om klokker enn mange andre. En mulighet for å trygge kjøpet er å be om lov til å få ta den til Bjerke for glassbytte før handel?

Selv syns jeg Daytona TT er flotte, spesielt med denne skiva, men de er noe tyngre å selge enn stål. Mangel på b/p vil også gjøre den noe tyngre solgt. Utover det kjenner jeg ikke TT-prisene godt nok til å mene noe om prisen på denne. Stålmodellene ligger iallefall over 70´.

Ikke noe problem å handle med Joel hos Briljant, det er sikkert lov å komme med ett bud som forutsetter nytt glass. Uansett om klokken er polert og brukt så taper du mye mindre på denne en ditt neste bilkjøp :)

Lykke til

• Liker
Reaksjoner: Mjolnir, UJU og john
Ville nok ikke tatt en avgjørelse på denne før jeg hadde sett den live.
Lenke og lås kan være slarkete.
Overpolering?
Andre riper eller hakk som vil forringe verdien?
Det er tross alt snakk om en 12 år gammel klokke.
Eller virker ikke prisen helt avskrekkende, men hvis du får flere tilleggsutgifter enn bytte av glass kan den bli dyr.

• Liker
Reaksjoner: Mjolnir
Ok takk for alle innspill! Det virker som om det smarte er og vente til jeg finner noe litt nyere og som har alt på stell!:)