Kjøpe Rolex i utlandet

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Skal litt rundt i Europa til sommeren (bl.a. Sveits), og håper på å kjøpe meg min første Rolex i løpet av året. Siden det blir min første (og muligens eneste) Rolex vil jeg gjerne kjøpe den ny.

Tenkte derfor at det hadde vært morsomt å kjøpe Rolexen i Sveits. Har søkt en del på nettet, og det virker som det faktisk vil være billigere å kjøpe den i Norge enn i Sveits. :?

Er det noen som har kjøpt Rolex i andre europeiske land og har noen formening om hvor mye/lite jeg evt. vil spare på det? Pris i utlandet minus lokal moms pluss norsk moms.

Hvilke land er evt. billigst?

Det er nok dessverre meget lite og spare på å kjøpe i utlandet. Hvertfall om du sammenlikner med prisene til Jørgensen og ikke listepriser. Jeg kjøpte en Gmt 116710 i Hellas for to år sieden og den betalte jeg 50 NOK ink. moms for. Hadde sikkert havnet på samme prisen hos Jørgensen.

Lykke til

Var en snartur innom Sveits for en tid tilbake, og det så ikke ut til å lønne seg noe særlig å kjøpe klokke der.
I hvertfall ikke på flyplassen i Zürich.
Utvalget var jo selvsagt bra, men hvis det er Rolex du er ute etter faller jo dette argumentet vekk.

Schipol hadde ikke så ille priser da jeg var der sist. Men, det er jo ikke i Sveits da ;)

Klokkekjøp i Sveits blir dessverre en veldig dyr affære hvis det skal skje "by the book". Høy franc og høy moms du må betale når du skal ta den inn. Jeg regnet på en PAM 312 når jeg var i Sveits i sommer og den havnet vel på ca 66000,- ferdig momset inn i Norge :-?

Norge vel er et av de billigste land å handle nye klokker i, uansett hvilke merker det er snakk om. :D

Ikke helt enig, Zenith og andre er kraftig overpriset i norge.

Skal Rolex kjøp lønne seg må du handle tax-free og smugle hjem, ikke at jeg oppfordrer til noe muffens.

A.

Jeg hadde sendt forespørsel til Jørgensen og Lervik. Det er mine favoritt-AD, med en knapp på Jørgensen kanskje. God på både pris og service.

Jeg har hørt alle snakke veldig varmt om Jørgensen. Jeg skal hvertfall høre hva han kan få til, den gangen det blir noe helt nytt:)

Schipol hadde ikke så ille priser da jeg var der sist. Men, det er jo ikke i Sveits da ;)

Støtter den!
Om du ikke uansett må ta en pit-stop på Schipol, så anbefales det å gjøre det.
Schipol har godt utvalg, og en meget kundevennlig approach, - om du viser deg seriøst interessert i en deal.

Takker for alle svar.

Det er en tråd her på sonen (finner den ikke akkurat nå) der en har snakket med både Lervik, Jørgensen og Bjerke (?). Jørgensen gir størst rabatt, Lervik litt mindre, mens Bjerke vil ha full pris.

Når pengene er spart opp blir det nok enten Jørgensen eller Lervik for meg også, men det hadde jo vært morsomt å kunne si at Rolexen var kjøpt i Sveits (eller Schweits som dronning Sonja sier:D).

Les hele setningen - så tar du poenget. :rolleyes:

Jeg skrev altså:

Nå er det Nytt på nytt... ;)
Skrev jeg at du oppfordret til det?? Nei! Synes jeg at du ga et veldig ensidig svar?? ja!! Smugler du trenger det nødvendigvis ikke lønne seg, hvis du for eksempel blir stoppet i tollen eller blir kontaktet i ettertid.

Det å lage en post hvor man ikke oppfordrer til smugling, men samtidig hevder at det er det eneste som lønner seg er jo i beste fall uforstandig og lite nyansert!

Handle på utførsel i Norge og reise til et land som ikke krever skatt av det du har med deg, bli der i noen år og så ta den med tilbake som flyttegods.. Vel vel... Mange muligheter:rolleyes:

Status
Stengt for ytterligere svar.