Kjøpe Seamaster 2220.80, 2225.80 el 2594.52 - trenger noen råd :-)

Medlem
15. des. 2011
Sted
Asker
Hei!

Dette blir min første post her på forumet, men en plass må man starte og det er kanskje hensiktsmessig å begynne med å skaffe seg et skikkelig ur :)

Jeg har i flere år hatt lyst på en tøff Omega, og liker spesielt godt 2220.80 og evt. 2225.80. Synes det er kjekt å ha en kronograf-mulighet, men synes samtidig modellen uten ser mer "ryddig" ut, om dere skjønner. Liker også dårlig at '12'-tallet og '6'-tallet 'mangler' på 2225, men noe må man jo ofre for å få plass til sub-dialene :)

Etter å ha søkt litt rundt på nettet kom jeg også over en 2594.52 som var utrolig lekker:
http://www.briljantwatches.com/no/viewitem.asp?iid=806&gid=24
Men denne ble dessverre solgt i går :(

Det jeg lurer litt på, er litt forskjellig:
1. ville dere valgt blå eller sort modell? Jeg er usikker, synes blå er veldig fin men sort kanskje er litt mer "klassisk", spesielt på 2225?

2. hva er fornuftig pris på (pent!) brukte utgaver av disse? Ser det ligger en 2220 på finn til 17.500 kr - er det grei pris? Den koster 20.500,- på urverket.no, og oppgitt veil. er 25.000,-

3. er det greit å handle fra urverket.no? De skriver på sidene at prisene er inkl mva, og at internasjonal garanti er gyldig, samt at serienummer ikke er slipt bort. Må vel kunne aksepteres?

4. er det noen her som har en av disse nevnte modellene i god stand og til salgs?

Mvh
Christian

Hei.

Jeg er litt partisk da jeg har endt opp med en 2220.80 selv.

1. Jeg syns blå er finest, men det er en smak sak. En kollega av meg har den i sort, og den er ganske fin den også. Ingen av dem er feil

2. Den på finn lå først ute til 19k, noe jeg syns var veldig dyrt. 17,5 er bedre. URverket smører vel litt på når det gjelder veiledende pris, tror den er ca 24k (dog kan jeg ta feil).

3. Aner ikke

4. Ja. Kjøpt ny i butikk i mars 2011. Ta kontakt på PM. Tror jeg må ha en speedmaster pro........

Spørsmål om urverket.no har blitt kommentert i tråder her inne mange ganger. En rød tråd i trådene er vel at handel derfra er ganske ukomplisert. Du får stemplet garantikort og alt er som å handle fra AD. Bortsett fra at du ikke handler fra en lokal AD med de fordeler det kan innebære på sikt.

Spørsmål om urverket.no har blitt kommentert i tråder her inne mange ganger. En rød tråd i trådene er vel at handel derfra er ganske ukomplisert. Du får stemplet garantikort og alt er som å handle fra AD. Bortsett fra at du ikke handler fra en lokal AD med de fordeler det kan innebære på sikt.

Høres fint ut, da kan jeg jo ha det som en backup-plan om ikke jeg finner et pent brukt eksemplar :)

Hver obs på at garantier ikke gjelder ved kjøp på nett! Alle klokker du finner på nett er fra såkalte gråmarkedsforhandlere eller fake. Urverket er en gråforhandler som det sikkert er helt grei å handle fra, men om noe skulle skje med klokken din tar ADene betalt for forsendelse og feks omega vil ta betalt for rep selvom det er innenfor garanti.

Velkommen til forumet forresten :)

Hver obs på at garantier ikke gjelder ved kjøp på nett! Alle klokker du finner på nett er fra såkalte gråmarkedsforhandlere eller fake. Urverket er en gråforhandler som det sikkert er helt grei å handle fra, men om noe skulle skje med klokken din tar ADene betalt for forsendelse og feks omega vil ta betalt for rep selvom det er innenfor garanti.

Regner med at du har opplevd dette selv?

Ur jeg har kjøpt gjennom urverket har kommet fra AD. Omega dekket selvfølgelig rep den gang det var nødvendig.

Takk for det!

som jafalck over her har jeg fått inntrykk av at urverket kjøper inn fra AD'er også videreselger dem. Men det stemmer kanskje ikke?

som jafalck over her har jeg fått inntrykk av at urverket kjøper inn fra AD'er også videreselger dem. Men det stemmer kanskje ikke?

Jeg har kjøpt en JLC fra Urverket, og den var kjøpt hos AD i Tyskland. Alt av stempler og garantikort fulgte med og var korrekt utfylt.

Jeg tipper forretningsmodellen er at AD og Urverket deler differansen mellom innkjøpspris og veiledende. Med nok volum er det en knallidé.

Da tror jeg vi kan konkludere med at urverket.no er helt greit å bruke, og så konsentrere oss om de andre tingene jeg lurer på i åpningsinnlegget :)

Det er ikke mulig å svare på om du skal velge blå eller svart, noe som selvfølgelig er et svar i seg selv :)

Du skriver at du fant en 2594 som "dessverre" ble solgt, men i dine spørsmål er ikke denne modellen nevnt.
Ettersom jeg selv er den lykkelige eier av en slik er det kanskje ikke så rart at jeg ville anbefalt denne foran de andre du tenker på. Dette er også en klokke som har økende priser ute i den store, vide verden.

Nå skal jeg ikke argumentere mer om hvorfor jeg mener du bør kjøpe den, men heller konsentrere meg om spørsmålene du stiller.

1. Spørsmål om smak. Kjøp den DU liker best. Gi blanke i hva "sonen" mener.

2. Pris på ny hos urverket.no virker da bra. Bruktpriser kan du f.eks sjekke på bukta ellre på chrono24.no (com). Husk at her kommer det mva i tillegg.

3. Ok

4. Sett inn annonse under ønskes kjøpt her på forumet.

Lykke til.

PS: Se nærmere på de forskjellige variantene. Kanskje du ender opp med den du likte så godt ;)

037-5.jpg

Velkommen til Sonen! ....kan jeg si det når jeg er enda ferskere selv? :eek:

Urverket.no fungere sikkert veldig bra. Men min oppfatning er som nevt tidligere at de smører litt på. Hos AD får du lett 10% selv som førstegangskjøper. Da er du nesten på Urverket sine priser. Jeg er ikke i tvil.

Likte den 2594. Likte lenken. Ikke så rart da dette er min favoritt :D

IMG_0113.jpg
[/IMG]

Velkommen til Sonen! ....kan jeg si det når jeg er enda ferskere selv? :eek:

Urverket.no fungere sikkert veldig bra. Men min oppfatning er som nevt tidligere at de smører litt på. Hos AD får du lett 10% selv som førstegangskjøper. Da er du nesten på Urverket sine priser. Jeg er ikke i tvil.

Likte den 2594. Likte lenken. Ikke så rart da dette er min favoritt :D

IMG_0113.jpg
[/IMG]

Takk for det, og velkommen selv :)

Jeg endte etter litt om og men opp med en ny fra Protid:
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?9504-My-Precious-No.-1

Gratulerer! :D

Jeg leste den tråden din forrige dagen. Koblet ikke at det var deg i farten. Er så mye inntersant lesning her at man blir nesten svimmel :D Bra det endte godt til slutt.