Kjøpe Seamaster

Medlem
26. des. 2012
Jeg vurderer å gå til innkjøp av en Seamaster, bare jeg får spart opp litt.
Hvor er rimeligste plass å kjøpe Omega i Norge? Eller lønner det seg å ta en utenlandstur?

Den rimeligste plassen er vell der man oppnår mest rabatt, jeg vet ikke om noen som skiller seg ut rabatt messig på omega så da må det nesten bli den plassen du er mest kjent med betjeningen. Om man handler klokker generelt i utlandet og legger til moms, frakt, fly om man reiser osv så vil man nok mest sannsynlig spare lite eller ingenting om ikke gå i minus.

Men omega er ikke helt mitt felt så jeg skal ikke si dette for sikkert. Det du kan gjøre, er jo å kjøpe en fint brukt en, da sparer man somregel en fin slant pluss at prisfallet er mye mindre etter hvert som tiden går.

Jeg hadde kjøpt en pent brukt klokke!

Finner du ikke modellen du er ute etter til salg i Norge er det bare å opprette autosøk på e-bay og vente til den rette klokken dukker opp!

Takker for tips.

Jeg tror valget mitt står mellom Seamaster Diver Chronograph Black 213.30.42.40.01.001 og Seamaster 300 M Chronometer Blå 213.30.42.40.01.001, men jeg funderer litt på at de har så godt som lik pris, selv om Diver har flere funksjoner. Hvorfor er det slik?

Takker for tips.

Jeg tror valget mitt står mellom Seamaster Diver Chronograph Black 213.30.42.40.01.001 og Seamaster 300 M Chronometer Blå 213.30.42.40.01.001, men jeg funderer litt på at de har så godt som lik pris, selv om Diver har flere funksjoner. Hvorfor er det slik?

Jeg ville vurdert en brukt Planet Ocean 2500 cal. Peneste Seamasteren noensinne i mine øyne :cool:

Da den var fin den, men litt over mitt budsjett. Føler ikke helt for å kjøpe brukt, men kan jo få noe bra sikkert. hvor mye billigere kan man få en brukt en da?

Kikker også litt på Speedmaster, men usikker på hva det blir. Må få spart opp litt penger først og.

Da den var fin den, men litt over mitt budsjett. Føler ikke helt for å kjøpe brukt, men kan jo få noe bra sikkert. hvor mye billigere kan man få en brukt en da?

Kikker også litt på Speedmaster, men usikker på hva det blir. Må få spart opp litt penger først og.
Her inne på kjøp og salg kan du finne brukte ur til en god pris i svært fin stand. Jeg også skeptisk til brukt før jeg kjøpte brukt første gang. Nå tviler jeg ikke et sekund. At prisen på SMPchrono ikke er høyere i forhold til vanlig 300 er et godt spørsmål, uret i seg selv er veldig bra. På finn ligger de ofte ute til rundt 13, da gjeren noen år gamle men sett flere ok eksemplarer der oppigjennom. Lykke til.

Takker for tips.

Du har oppgitt samme ref.nr på begge klokker, men det er kanskje ref.nr 212.30.41.20.03.001 som er den blå du tenker på. Verket i denne er cal 2500 (co-axial), som av enkelte hevdes er "like mye" in-house som cal 8500 (co-axial). Begge er produsert av ETA, men cal 8500 er designet av Omega og er ifølge forståsegpåere dermed mer in-house enn cal 2500 - som for øvrig er basert på et allerede eksisterende ETA-verk, dog modifisert til det ugjenkjennelige, eksklusivt for Omega.

Jeg tror prisdifferansen, eller mangel på denne, kan forklares med verket.

Det kan også være litt å finne på Timezone.com. Her er det mange store selgere som er pålitelige.

Er du forsiktig så kan du finne noe fint på Finn.no. Vær oppmerksom på at det er mange luringer der!
Lær deg i så fall hva du skal se etter for å skille en ekte Omega fra en fake! Omega er (dessverre) gjenstand for meget gode kopier!

Handler du fra Jonny/Briljantwatches eller Briljant Ur & Gull så får du pent brukte klokker til en god pris. Største prisfall er gjort og det er garantert at du ikke får noe fake! Det er verd å betale noen kroner for det.

Lykke til! Omega har mye fint!

:cool:

Ja, det stemmer. Var ikke klar over det før jeg var innom der i dag. Eneste han egentlig hadde var tissot, certina og orient. Beklager feilinformasjonen.