Kjøpe seamaster

Medlem
16. nov. 2011
Hei alle!
Er ny her, snubbla over forumet da jeg har googlet litt rundt Omega klokker ol.

Er det noe som har stått høyt på ønskelisten min så er det en seamaster! Er bare ikke helt bestemt om jeg vil ha chrono eller vanlig enda, men så så jeg på finn.no idag og fant denne kan denne prisen stemme? Var ikke det helt ekstremt lavt for en ekte seamaster chrono i fin stand??

mvh
Kjetil Hansen

For meg oppfattes ikke dette som ekstremt lav pris, men så er jeg heller ikke så glad i akkurat den modellen. Det har noe med visere, farge og plasseringen av subdialene å gjøre. Det blir litt ubalanse, slik jeg ser det.
Men bevares, det er en flott klokke. For å få en nærmere pekepinn på pris er det ikke dumt å sjekke litt på eBay og f.eks. chrono24.no - der finnes det meste.

At det ikke er lagt ut bilder av den aktuelle klokken kompliserer kanskje handelen litt, om du da ikke bor i nærheten og kan få sett på/klådd på klokken.

Du la ut dette innlegget på et ganske "spesielt" klokkeslett. Det er i seg selv et tegn på at du skal kjøpe deg en 2254 :D

Eller en slik chrono:

023-3.jpg

Blir helt dårlig i magen jeg... Den du linket til hvilken modell er det? Den var jo helt nydelig! Likte mye bedre at omega merket sto på toppen, og chrono urene var som en slags skål i bunnen ;)
Nydelig klokke! Ser og at viserene er hele, dette likte jeg og bedre.

Fy fela, minuteman, det er litt av en skjønnhet du har sikret deg. +1 til alt du sa, for øvrig.

OP, uansett eksakt modell bør du vel også sørge for å prøve en sånn på armen, det er et heftig stykke ur tross moderat diameter.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Har en Tissot t-touch expert titanium på hånden nå, den har jo en diameter på ca 44mm tror jeg det var, og det passer helt fint med en litt stor klokke da jeg har alt for store labber hehe Kom frem med et google søk at vi har en urbutikk i Stavanger som selger Omega, får stikke innom den og prøve og se litt på forskellige, men den som du viste bilde av er en av di flotteste, så må bli noe sånn :)

Jeg har prøvd den T-Touchen på armen og den virker ikke noe særlig større enn Chronoen.
Chrono med lenke er nok en god del tyngre, men det føles bare helt herlig med den tyngden. Herlig følelse av kvalitet...

Har selv titan utgaven av klokken du linket i første innlegget, jeg har på ganske kort tid rukket å bli ganske så glad i den for hva den er, men klokken Minuteman har kjøpt seg er jo en vesentlig penere klokke.

Forøvrig er jeg enig med de andre, prisen på chronoen du linket var ikke spesielt bra, egentlig heller den mot litt dyr... har sett de ned mot 10 tallet en del ganger.

SMP Chronoene sitter forøvrig flott på armen, fin størrelse på dem og generelt sett bare god stemning.

Har selv titan utgaven av klokken du linket i første innlegget, jeg har på ganske kort tid rukket å bli ganske så glad i den for hva den er, men klokken Minuteman har kjøpt seg er jo en vesentlig penere klokke.

Den er nå ikke akkurat stygg den du har heller, Christian. Det er bare det at jeg har en forkjærlighet for disse berømte sverdviserne. 2254.50 var jo min første Omega, eller skikkelige klokke, om du vil.

Sjekket litt på Chrono24.no og prisene ligger faktisk ganske høyt på disse klokkene. Legger man til momsen, og det må man jo, så finnes det ikke mange som havner under 15K. Har inntrykk av at disse går billigere her hjemme, men forstår ikke helt hvorfor.

Det med prisnivået har faktisk fascinert meg litt også, brukte SMP Chrono i Norge er faktisk relativt rimelige i forhold til utlandet. Neppe en permanent situasjon, men bare å nyte det mens det varer :).

Neida, jeg skjønner hva du mener. Jeg har en forkjærlighet for disse gamle SMPene (har jo tross alt to av dem selv, en ti chrono og en normal smp) med skjelettvisere, årsaken er teit nok at jeg for mange himla år siden husker en kamerat fikk en slik Chrono til konfirmasjonen sin og jeg hadde lyst på en slik siden den gang. Så forkjærligheten her går rett og slett på at de krysser av på en gammel barndomsdrøm, ikke en genuin estetisk forkjærlighet. Om det gir mening.

Rent visuelt og estetisk foretrekker jeg på alle måter klokkene dine... faktisk ;). Men ikke nok til at jeg har kjøpt noen slike selv.

Jeg foretrekker sånn sett også å bruke POen min over SMPene, den normale SMPen har jeg ikke hatt på armen ute av huset siden jeg hadde den på service i sommer engang. Chronoen får armtid fordi den er røff og sliten og titan og bare leverer en litt annen pakke for meg, den er en herlig bruksklokke om jeg ikke ønsker å ha noe mer flashy på armen men samtidig noe som er litt røft.

Uansett, det blir ikke feil for trådstarter med en SMP Chrono, uansett hva han velger ;)

Kom frem med et google søk at vi har en urbutikk i Stavanger som selger Omega, får stikke innom den og prøve og se litt på forskellige

Det er minimum tre Omega forhandlere i Stavanger:

Otteren
Askeland
Torbjørnsen

Så vet jeg om to stk i Sandnes:

Otteren + en til som ligger 50m ifra Otteren.

Happy hunting! :D

SMP Chronoene sitter forøvrig flott på armen, fin størrelse på dem og generelt sett bare god stemning.

Jeg står gladelig korrigert (som det heter på nynorsk) :) Jeg tenkte det var greit å påpeke at Seamaster og Seamaster Chrono er ganske forskjellige størrelsesmessig, men jeg har aldri hatt en Chrono på armen... Merker at det må gjøres noe med, feks hvis minuteman forviller seg ned i byen på gtg igjen.

Jeg står gladelig korrigert (som det heter på nynorsk) :) Jeg tenkte det var greit å påpeke at Seamaster og Seamaster Chrono er ganske forskjellige størrelsesmessig, men jeg har aldri hatt en Chrono på armen... Merker at det må gjøres noe med, feks hvis minuteman forviller seg ned i byen på gtg igjen.

Vel, for å korrigere meg selv litt også; i hvert fall den gamle er veldig mye høyere enn ikke-chronoen.
En normal SMP sklir lett inn under en hver skjorte, jeg vet ikke heeeelt om vi kan si det samme om chronoen.