Kjøpe Snowflake til høyere pris enn Rolex?

Medlem
9. okt. 2008
Sted
Oslo
Jeg må innrømme jeg er hodestups forelsket i Tudor blå Snowflake og etter laaaaaang tids leting på nettet begynner jeg å innse at hvis jeg vil ha ett pent eksempel så må jeg ut med en høyere sum enn hva jeg må betale for en eldre Rolex Sub.
Er det jeg som er helt ute på viddene i jakten på Blue-Love?

Hvorfor kan jeg ikke bare ønske meg en Seamaster eller Rolex Submariner som er så mye enklere å skaffe....

Du må nok ikke ut med en høyere sum, men du må nok regne med å betale nesten like mye som for en Sub. En 5513 fra 70-tallet må du nok betale minst et par og tredve for, mens en 1680 må du nok opp i 40 for. En blå Snowflake bør du kunne få for ca. 30.

Forstår godt fascinasjonen din for dem, og jeg tror heller ikke det er noen dårlig investering. Er ikke sikkert du tjener penger på den, men jeg tror ikke det skal være noe problem å få tilbake (minst) det samme som du kjøpte den for, dersom du ønsker å selge igjen.

Det ligger en del flotte ute til salgs nå, bl.a. denne: VRM: FS Tudor Snowflake 94110 Matte Blue Excellent

980e3c01-7e9c-45a7-871b-0af27c391ca7_zps5ca1bd17.jpg

Lykke til i jakten. :)

Takk for tipsene, men har sett de to tidligere.
Er på jakt etter en i meget god original stand eller som har blitt "restaurert" med service skive,visere og bezel.
Har funnet 2 stykk som er av interesse.
Skal nok bli en unboxing når den tid kommer :)