Kjøps-hjelp asap Omega Breitling

Medlem
15. juli 2013
Sted
Oslo
Kjøps-hjelp asap Omega Breitling (Tag Heuer).

Jeg har muligheten til å få kjøpt et av disse merkene for 20% avslag tom stengetid i morgen. TAG er vel ikke så interessant, eller? Har nettopp kjøpt en Omega PO Titan blå 45.5. Det er klokka for litt røff-fritid som alpint etc. Jeg har vel et håndledd som tåler den størrelsen uten at det blir for stort. Som dere ser i signaturfeltet har jeg nå 2 Omega. Jeg har ikke behov for store greier, men gjerne en klokke som tar seg godt ut i fintøyet samtidig som en hverdags-klokke, litt maskulin kanskje, ikke gull, aller helst inhouse. Mulig det ikke lar seg kombinere. Gjerne med stål-lenke som kan byttes til original skinn-reim eller annen kvalitets-reim. På tide med en Speedmaster? Synes Omega 57 er fine, men de er tykke når en ser fra siden, litt som Troll-platformen ja... Den blå, 331.10.42.51.03.001, synes jeg er fin med den røde kontrasten på viserne, men det er kanskje den nye Arrow versjonen, 331.10.42.51.01.002, man "skal" gå for. Disse er imidlertid 41.5 mm, litt lite for håndleddet mitt kanskje og i forhold til klokkens tykkelse?

Alle kommentarer tas i mot med stor takk! :)

Har du feil fokus? Kjøp ei klokke du har genuint lyst på. Ikke rabatten.
Riktig det. Jeg er ikke så inne i klokkeverdenen. Skulle noen mene at jeg burde vurdere en eller flere klokker av disse to merkene, så kan det jo være at jeg får lyst på en. Kanskje en som er anerkjent og som holder seg i verdi om jeg får lyst til å flippe den. :)

Hva med Grey Side of the Moon?

Den er jo ganske så anvendelig til tross for størrelsen. Jeg synes også den bærer litt mindre en hva tallene skulle tilsi.

Er lenke veldig viktig ville jeg vurdert Speedy 57 reissue med Broad Arrow-visere. Har ikke prøvd den på hånda, men den er virkelig lekker. Tipper, uten å ha prøvd den på handa, at den pga lange lugs og lenke oppleves litt større en 41,5mm.

• Liker
Reaksjoner: Callahan og Petrus
Hva med Grey Side of the Moon?

Den er jo ganske så anvendelig til tross for størrelsen. Jeg synes også den bærer litt mindre en hva tallene skulle tilsi.

Er lenke veldig viktig ville jeg vurdert Speedy 57 reissue med Broad Arrow-visere. Har ikke prøvd den på hånda, men den er virkelig lekker. Tipper, uten å ha prøvd den på handa, at den pga lange lugs og lenke oppleves litt større en 41,5mm.
Mange som mener at Broad Arrowen er den som lever best opp til navnet. Skal ta en titt på "Grey Side" :) Lenke er ikke veldig viktig, men jeg tenker at en stål-lenke holder lenger enn lær-reim, og tåler vann bedre. Men mange klokker tar seg bedre ut med lær-reim, litt mer eksklusivitet.

Redigert:
Hvis du skal ha noe som holder seg bra i pris i tilfelle en fremtidig flipping skulle bli aktuell.
Så stemmer jeg for Speedmaster Pro. ;)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Petrus
Om det skulle bli en Speedy Pro, da 1861med Hesalite og metall baklokk, eller 1863 med Saphire og display-back? D er jo noen tusen i forskjell...

Prøvde Omega 57, 331.10.42.51.03.001, i dag. Den er virkelig tjukk! Ikke er den så bred heller, høyde / bredde-forholdet blir mye... Det blir for mye en "over-statement" for meg tror jeg. Jeg forstår ikke helt hvorfor det må være en display-back, urverket er da ikke sååå eksklusivt. Hvorfor har ikke Rolex slikt? Tykkelsen på min Tudor Black Bay er passe. Prøvde og en Speedy Pro. Jeg vet at den er en klassiker, men den blir for kjedelig for meg. Sort / hvit klokke har jeg i Zenith Piloten. Noe i Breitling kanskje...

Ta deg en tenkepause og prøv å definere hva du egentlig ønsker deg av et ur, finn ut av hvilket merke, størrelse, komplikasjoner, nytt-brukt-vintage ? Viktigste er egentlig hva du er villig til å betale, sett en Max pris og prioriter deretter.
Tom

• Liker
Reaksjoner: Petrus
D ble ikke noe. Synes Omega 57 er alt for tykk, spes i forhold til diameteren. Jeg forstår ikke poenget. Men om det er noen som liker dem, så for all del! Smaken er som, ja, dere vet. Heldigvis!