Kjøpshjelp - voksenlivet nærmer seg..

Medlem
1. mai 2016
Sted
Bergen
Hei alle! Long time lurker som endelig tar steget her:)

Som topic indikerer blir jeg snart tvunget ut av studentenes rekker. I den sammenheng vil jeg markere slutten på fem års dårlig kompensert blodslit ved å unne meg en (i alle fall relativt sett) finere klokke.

Yrket jeg har siktet meg inn på er av den konservative sorten, noe som egentlig går godt overens med mine egne estetiske preferanser. Arbeidsuniformen er dress, og det er nettopp en dressklokke jeg er ute etter. For å gi dere en idé om hva jeg er ute etter, kan det nevnes at de foreløpige favorittene er den klassiske Reversoen og en Tank Solo. Begge av typen små - akkurat som håndleddene mine:(

Bakgrunnen for at nettopp disse er favorittene ligger primært i at de i mine øyne er tidløse og enkle, samtidig som de likevel har en viss x-faktor. Det er heller ikke noe aber at klokkene går fint til mer casual bekledning.

Uansett, hadde blitt veldig glad for litt feedback knyttet til Reversoen og Tanken. Da tenker jeg særlig på ny kontra brukt/vintage, nett kontra norsk forhandler, eventuelle personlige erfaringer med klokkene etc.

Forslag til alternative modeller er også velkomment. Har ikke bestemt meg for noe budsjett, men foreløpig har jeg hatt et tak rundt 50 000,-.

Håper på gode innspill, bare spør og grav om noe er uklart!

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
reverso 250.8.86 kan anbefales, ligger også brukt godt under budsjett (ca. 30000)
Passer like godt til dress som til kjøkken arbeid :D
( hvis ikke får du vel tips om at sub er et flott dress ur)

• Liker
Reaksjoner: kmlu og Preacher
Velkommen hit. Reverso er et strålende valg. Det finnes mange størrelser, som bærer ulikt. Jeg vil anbefale deg å prøve på armen for å finne en modell som føles riktig.
Bruktmarkedet i Norge er ikke all verden, men det finnes mange trygge steder å kjøpe brukt online.
Hva med en Duo, som gir deg to klokker i en?

• Liker
Reaksjoner: kmlu
reverso 250.8.86 kan anbefales, ligger også brukt godt under budsjett (ca. 30000)
Passer like godt til dress som til kjøkken arbeid :D
( hvis ikke får du vel tips om at sub er et flott dress ur)

Takk til begge! Reversoen er nok den som ligger nærmest hjertet for øyeblikket, og bildet ditt gjorde meg ikke mindre interessert.

Hah, forventer minst én sub-kommentar! Hadde, som de fleste andre, en ganske solid periode der jeg obsesset fullstendig over Rolex, og kanskje først og fremst ulike sub-modeller. Den kommer helt sikkert tilbake, og føler faktisk at jeg bør eie en innen rimelig tid..

Noen alternativer:
Omega passer både med lenke og skinnrem.

maxresdefault.jpg

Automatic_972x516_1.1782206eed24716cd176ee47810e8680.jpg

rolex-prince.jpg

DSC5954.jpg

IMG_4646_zpsc395fbcd.jpg

Støtter reverso altså. Kul historie, og kanskje det ulitmate dressuret til den prisen? Uansett en veldig elegant men samtidig kul klokke. JLC høster jo også mye cred hos de fleste, med god grunn.

• Liker
Reaksjoner: kmlu og Gubben11
Ny Støtter reverso altså. Kul historie, og kanskje det ulitmate dressuret til den prisen? Uansett en veldig elegant men samtidig kul klokke. JLC høster jo også mye cred hos de fleste, med god grunn.

Egentlig en veldig treffende oppsummering av min fascinasjon for reversoen. Takk for all feedback og forslag, settes stor pris på! Særlig 'in the wild'-bildene gjorde sitt for å øke trangen etter en egen..

• Liker
Reaksjoner: aksgro