Kjøpsråd Rolex

Medlem
10. okt. 2012
Lest gjennom en del tråder her. Fint forum!
Jeg vurderer å kjøpe en Rolex, explorer II eller Sub. Ligger blant annet en Explorer 2 på finn til 25k, hva sier gutta her inne om det? Har lyst på hvit Explorer eller svart Sub med dato.

Hei og velkommen hit.

Hvis det er denne du mener, så tror jeg du må regne med en service i og med at det ikke står noe om at den er nyservet. Det koster vanligvis snaue 5.000,- hos Bjerke. Ellers ser det greit så langt jeg har greie på det.

I morgen våkner rolexfolket igjen og da får du nok massevis av råd og veiledning. Du må regne med at enkelte kommer til å råde deg til å kjøpe en som er "litt dyrere" ;)

Explorer II fra -98 til 25k høres ut som markedspris.
Hvis du skulle finne på å selge igjen vil jeg tro at du kan få igjen det meste av utlegget ditt.
Prøv å prute litt med servicekostnader som et argument.
Jeg ville uansett tatt en nærmere kikk på klokken før jeg kjøpte for å forsikre meg om at det har blitt behandlet pent. Tilstanden på låsen og lenka, siste service, dyper riper, etc.
En tilsvarende Sub risikerer du å måtte betale mer for.
Explorer II med hvit skive er et glimrende alternativ til en Sub.:D

Min erfaring er at du aldri lei av en submariner, enten med eller uten dato. Explorer II har ikke den samme egenskapen, ihvertfall ikke for meg.

Akkurat nå har jeg ingen subs (eller rolexer for den saks skyld) i klokkeboksen.

Litt uvant og usikker på om det er noe jeg kan leve med på lang sikt :p.
Rykket litt i handlefoten i dag når jeg jobbet med en kollega som har en helt strøken 116610LN på armen... det er jo fantastiske klokker.

Jeg falt for en Hvit Explorer II etter å ha studert bilder på nettet, var praktisk talt fast bestemt på at dette skulle bli min første Rolex. Tok en tur til Bjerke på Karl Johan og prøvde en på hånden, gikk meget skuffet ut igjen. Det "skjedde" ingenting for meg da jeg hadde den på.

Jeg anbefaler på det sterkeste at du ser og prøver før du kjøper hvis du har mulighet til det, mange her inne på TS skriver om "godfølelsen" det er den du vil ha med et nytt ur! Bruk også mer tid her inne, du vil snart oppdage at kunnskapsnivået er svært høyt og at hjelpen herfra er verdifull.

Nå har jeg kjøpt en annen Rolex og hjertet banker når jeg tenker på hvor fornøyd jeg er med mitt endelige valg, mer om den i løpet av helgen ;)

Det ble forøvrig en Explorer II.. Veldig fornøyd med denne klassikeren! Har ikke noe bilde for hånden, men kommer senere.

Ja, får vel poste et bilde da! :D

Satser på at jeg greide å få inn bilde her..

bilde_zpsf9063118.jpg
[/IMG]