Kjenner noen til merket Davis Elvin?

Medlem
15. nov. 2022
Sted
Jessheim
Hei! Kom over en ganske fin Davis Elvin klokke, som ikke kostet alt for mye privat. Denne klokken koster rundt 40-45k ny virker det som. Er dette et kjent merke? Er det verdt å kjøpe dette merket?

modellen er den hvite Davis Elvin DR05-S

Hei og velkommen til forumet! Dette er klokkemerket til youtuberen Producer Michael. Fremstår for meg som direkte kopier av Richard Mille. I tillegg har de et urverk som man finner i langt rimeligere klokker som for eksempel Steinhart. Jeg ville hvert fall styrt unna :)

• Liker
Reaksjoner: skattesnyter
Aldri hørt om merket før nå, og det er sparsomt med info på nettsiden. Designet er åpenbart rip-off av Richard Mille, og magefølelsen min sier "mushroom brand".

Dette er ikke noe du vil legge pengene dine i.

Hei,

Smak og behag, såklart, men IMHO:

Davis Elvin er et McBrand(tm), noen har bestemt seg for å hive seg på urgaleien i håp om å tjene (mye) penger.

Jeg ville anta at gjensalgsverdien er omtrent null - altså, at det vil være svært vanskelig å finne noen som er interessert i å kjøpe den om forelskelsen skulle gi seg. (Noe '...ikke kostet alt for mye privat' skulle underbygge at opprinnelig eier allerede har funnet ut)

I tillegg ville jeg være veldig overrasket om noen noensinne har betalt noe i nærheten av veiledende pris for en - i dette segmentet er det ikke uvanlig å oppgi en helt vill veiledende pris, for så å tilby 70-80% rabatt så det skal fremstå som om man gjør en kjempedeal.

Utseendemessig ser det ut som om vedkommende som står bak designet har kopiert looken til langt mer anerkjente Richard Mille, hvorpå man har slengt et generisk urverk inni.

Hei,

Smak og behag, såklart, men IMHO:

Davis Elvin er et McBrand(tm), noen har bestemt seg for å hive seg på urgaleien i håp om å tjene (mye) penger.

Jeg ville anta at gjensalgsverdien er omtrent null - altså, at det vil være svært vanskelig å finne noen som er interessert i å kjøpe den om forelskelsen skulle gi seg. (Noe '...ikke kostet alt for mye privat' skulle underbygge at opprinnelig eier allerede har funnet ut)

I tillegg ville jeg være veldig overrasket om noen noensinne har betalt noe i nærheten av veiledende pris for en - i dette segmentet er det ikke uvanlig å oppgi en helt vill veiledende pris, for så å tilby 70-80% rabatt så det skal fremstå som om man gjør en kjempedeal.

Utseendemessig ser det ut som om vedkommende som står bak designet har kopiert looken til langt mer anerkjente Richard Mille, hvorpå man har slengt et generisk urverk inni.
Forsåvidt enig der.

men igjen så er jo egt designet fra Richard Mille kommet fra Franck Muller etter min mening, så at andre klokkemerker tar sin inspirasjon fra richard mille, synes jeg er helt fair.

Synes selv at dette bare så ut som en hvilken som annen slags knock off av richard mille, men fant denne til rundt 4000. tror du/dere klokken er verdt mer enn 4000 på det private markedet?

Nei, den er jo tydeligvis ikke det siden den ligger ute for 4000 kroner. At Richard Mille har "lånt" designet sitt fra Franck Muller kan jeg ikke helt se.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Moralen her er vel at hvis man ikke har råd til "the real deal" så kjøper man heller heller en skikkelig klokke ( f.eks Seiko ) innenfor budsjettet sitt, i stedet for å kjøpe generisk søppel som er mer eller mindre rene kopier.