Kjole og hvitt / Livkjole

Medlem
30. april 2012
Sted
CPH/OSL
Jeg trenger hjelp fra sonens etiketteryttere. Regner med at @Edward kommer på banen her :)

Hva er kjørereglene på for kjole og hvitt i bryllup? Google gir meg for mange motstridende svar....

Tips til hvor dette best kjøpes i Oslo, København eller London til en fornuftig pris (les: vi snakker House of Singles/Menswear segmentet da jeg ikke vil bruke 10k+ på noe som kun skal brukes en dag - den slags lar jeg fruen stå for) taes i mot med takk.

Kan kun se sjakett og smoking hos CT...?

Oops, sånn går det når man leser litt fort i svingene.. Men House of Singles har vel det du leter etter, ja. Jeg har kjøpt dress der, og den er like fin etter 7 år, dog ikke med daglig bruk, men i festlige anledninger og til høytider.

Jeg trenger hjelp fra sonens etiketteryttere. Regner med at @Edward kommer på banen her :)

Sorry, så ikke posten før.

Etikette? Tja, livkjole er egentlig et rent aftensantrekk. Skal du være helt korrekt, skal du altså ha på deg sjakett i kirken og deretter skifte til livkjole for middagen, på samme måte som dress i vielsen og deretter skifte til smoking. Jeg vurderte selv å stille i dress og kjøre skifteshow i brudebilen, før jeg avskrev meg selv som idiot og valgte å ha på smoking hele dagen. Kona var superfornøyd, så da får det heller være ukorrekt.

Har null innsikt i hvor som selger dette til en håndterbar pris. Mulig det går an å tråle Jermyn Street i London?

• Liker
Reaksjoner: fettstykket