Kan bli ganske tullete at dette kjenner jeg. Har hatt en runde hos byens to urmakere i dag og har funnet flere aktuelle alternativer.
Michel Herbelin 1669/11 40mm 5200,-
Hadde ikke denne inne men annen farge, er ikke helt sikker på denne synes denne virket til "kantete". Synes også krona presset litt inn i hånda. Urmakeren snakket veldig varmt om merket og mente den lå i klasse med langt dyrere klokker som f.eks Longines.
Baume & Mercier Clifton M0A10141 41 mm ca 13000,- (ord 23.000,-)
Lekkert ur, men jeg er ikke sikker på at jeg hadde valgt dette selv om jeg hadde hatt råd. Forhandler ville gi god pris grunnet de skulle avvikle salg av merket.
Certina DS Powermatic 80 40mm 5300,-
Denne likte jeg ganske godt. Overrasket over at ingen har forslått denne, mtp pris.
Longines Heritage L4.795.4.78.2 38,5mm 11.000,-?
Denne likte jeg også ganske godt, de forgyldte detaljene var ikke så framtredende som fryktet. Kunne nok kjøpt denne om prisen var lavere.
Maurice Lacroix Les Classiques LC6027-SS001-130 38mm 8500,-
Denne likte jeg også ganske godt. Men krona var kanskje litt stor. Litt i dyreste laget.
Tissot Visodate 40mm 4300,- (3400,- dersom kona tar med fra USA).
Denne likte jeg også veldig godt, utfra pris og følelse er den min foreløpige favoritt.
Min foreløpige prioriteringsliste ser slik ut:
1. Tissot Visodate
2. Certina DS Powermatic 80
3. Michel Herbelin
Flotte klokker men uten hva jeg er villig til å betale pr. i dag.
1. Longines Heritage
2. Maurice Lacroix
3. Baume & Mercier Clifton
Det betyr ikke at disse er uaktuelle:
Hamilton Jazzmaster 40mm 4500,-
Frederique Constant FC303S5B6 40mm 4200,-
Orient Bambino 40,5mm 1200,-
Jeg kjenner jeg er veldig todelt i forhold til denne. Utsendemessig er den helt der oppe, det samme med prisen. Men likevel er jeg redd jeg kommer til kjøpe en annen og dyrere tilsvarende klokke på ett eller annet tidspunkt.