Klattermusen. Erfaringer ?

Medlem
31. juli 2011
Sted
Sandnes
Noen her som kjenner Klattermusen sine produkter og har noen tanker om dem? Vurderer en fjellbukse fra dem. Er på tredje jakken derifra men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes. Innspill mottas med takk.

Jeg har bare godord om klättermusen, bortsett fra prisene.....

Kjøpte en Liv dungenser tidligere i høst.
God passform, god kvalitet (enn så lenge). Har vært noen turer på fjellet/skogen og bruker den i det daglige.

Klattermusen er et kultmerke blant klatrere og går for å være meget god kvalitet.

Kjøpte en Liv dungenser tidligere i høst.
God passform, god kvalitet (enn så lenge). Har vært noen turer på fjellet/skogen og bruker den i det daglige.

Klattermusen er et kultmerke blant klatrere og går for å være meget god kvalitet.

Har nå min tredje jakke, Froste, fantastisk den. Men hadde Skibladner og tidlgere toppmodell Noatun før. Skibladner ble som en tynn sommerjakke å regne så den forsvant fort ut. Noatun er design og komformessig det beste jeg noengang har hatt men det hjalp ikke når den ikke var vanntett slik den skulle være. Modellen ble av den grunn trukket tilbake. Synd for den var som luft å ha på seg i forhold til Arcteryx og Patagoniajakkene mine. Noen som har kjennskap til buksene deres, jeg lurer fælt på denne Gere? Prisen ja, haha den er jo kjedelig på Klattermusen sin linje men virker som alle som lager fjelljakker har gått hen og tenkt at produktene minst må koste 4000+

Når det kommer til Klattermusen bukser, har jeg bare erfaring med Gandalv. Selv om jeg trolig har kjøpt den litt for stor, er dette en nydelig turbukse. Tåler veldig tøff bruk. Samt vask på vask.
Strammingen nede ved skoen, kan til tider irritere litt ved innendørsbruk, da jeg stadig tråkker på knappen som strammestroppen festes til. Dog er den nydelig for å stramme rundt høye fjellstøvler.

Samme bukse fikk og "topp karakter" i bladet friluftsliv.

Om det er Gere du lurer på å kjøpe, er det nok ikke noe å lure på. Løp og kjøp!

Svenskene er gode på friluftsbekledning. Se bare på Fjallraven og plusminusnoll.

Når det kommer til Klattermusen bukser, har jeg bare erfaring med Gandalv. Selv om jeg trolig har kjøpt den litt for stor, er dette en nydelig turbukse. Tåler veldig tøff bruk. Samt vask på vask.
Strammingen nede ved skoen, kan til tider irritere litt ved innendørsbruk, da jeg stadig tråkker på knappen som strammestroppen festes til. Dog er den nydelig for å stramme rundt høye fjellstøvler.

Samme bukse fikk og "topp karakter" i bladet friluftsliv.

Om det er Gere du lurer på å kjøpe, er det nok ikke noe å lure på. Løp og kjøp!

Svenskene er gode på friluftsbekledning. Se bare på Fjallraven og plusminusnoll.

Hvor kjøpte du buksen din? Jeg har kjøpt jakkene mine over nett, fungerte det men hva bukser angår vil jeg prøve først slik at det ikke blir frem og tilbake med post før en finner str som passer. er vel ingen forhandlere i Stavangerområdet så vidt jeg kan huske. ja svenskene er gode på friluftsklær, noe min fru minner meg på sånn ca hver dag.....

Hvor kjøpte du buksen din? Jeg har kjøpt jakkene mine over nett, fungerte det men hva bukser angår vil jeg prøve først slik at det ikke blir frem og tilbake med post før en finner str som passer. er vel ingen forhandlere i Stavangerområdet så vidt jeg kan huske. ja svenskene er gode på friluftsklær, noe min fru minner meg på sånn ca hver dag.....

Jeg kjøpe min på sportsnett. Selv om det er rimelig kjapt for meg å stikke innom, ble den bestilt på nett. I forkant sendte jeg en e-post med mine fysiske størrelser, samt hvilken størrelser jeg bruker på andre merker, som jeg vet de hadde inne. Bukse ble bestilt i størrelse anbefalt fra dem. Som nevnt over, syns jeg at den skulle vært ett nummer mindre.