Klokke fra fødselsåret (1983)

Medlem
23. april 2012
Jeg har planer om at min neste klokke skal være noe mer enn en vanlig klokke bare. Tenker at det hadde vært stas å ha en klokke fra bursdagsåret.

Hva tenker folk om dette? Er det best med en billigere klokke i segmentet opp til 5.000kr? Eller like greit å slå til med f.eks. Rolex datejust? Jeg har ca 15.000 i budsjett men kan vente litt til og kjøpe for 20k. Jeg har 4 klokker i billigsegmentet i dag, og ser helst etter et ur som benyttes ofte og passer til dress/ jobb. Jeg har seiko orange monster, orient mako ray, certina ds podium og en seiko til.

Rolex var bare et eksempel, og jeg er åpen for de fleste merker.

Hadde jo også vært morsomt å lage en egen tråd med hvilke ur som er bra fra de forskjellige årgangene.

Go for it :D

Jeg vet ihvertfall at jeg skal ha en Rolex Submariner eller seadweller fra mitt fødselsår hvis det er og oppdrive den dagen jeg føler jeg kan ta med råd til det. Jeg ville prøvd og finne et ur som kanskje har en betydning for deg. Jeg føler det er en god ide ihvertfall.

Birthyear Rolex er nok et safe bet mtp å kunne forvente å få tilbake ca. det samme som du kjøpte for, om det er noe du ser for deg som ønskelig. Om du aldri har planer om å selge, er det noe annet. Da må du bare se etter klokker, som du har et godt forhold til. Feks, om din far hadde pie pan. Eller om du alltid har hatt lyst på

Innen budsjett finnes klokker som;
Rolex datejust
Cartier Santos
Rolex date
IWC porsche design
Breitling shark
Omega speedmaster
Omega seamaster
Zenith El primero

for å nevne noen. Å finne akkuratt 1983 tror jeg krever noe tålmodighet. :)

Jeg ville gått for noe med litt verdi, men ikke minst noe du liker. Bare å lete, du har det ikke travelt:eek: så se på litt forskjellig... Lykke til.

Personlig syns jeg Rolex kanskje er det beste alternativet når det gjelder å kjøpe en klokke fra sitt fødeår. De er relativt enkle å datere, har høy kvalitet og er klokker som alltid vil være aktuelle å gi litt tid på håndleddet.