Klokke i 50-årsgave?

Medlem
23. nov. 2010
Sted
Trondheim
Vurderer å kjøpe en klokke til min far i 50-årsgave, men problemet er at han har store vansker med sener i armen, så han får fort smerter når han bruker klokker.

Så det viktigste med klokken er at den er lett, lenke kan jeg bytte til noe bedre.
Håper på noe bra svar, det ville virkelig ha vært bra!

Hva med en JLC Ultra Thin?:)

Umulig å svare fornuftig på denne uten et budsjettanslag.

Hvis resten av familien blir med kan vi vel si 50 000?
Jeg vet han får en bil, så klokken blir ikke hovedgaven. :(

JLC Ultra Thin ser forøvrig perfekt ut! Tittet på JLC, men denne gikk meg hus forbi. :D
Jeg må prate med resten av familien om dette hvertfall, det spørs om de ikke blakker seg ut på bil.

Du kan jo også kikke på GO Senator Sixties.:)
Litt i samme gaten. Utrolig stilig.

Eller en Cellini. Veldig fornøyd med denne selv.;)
DSCF0036.jpg

Hvis resten av familien blir med kan vi vel si 50 000?
Jeg vet han får en bil, så klokken blir ikke hovedgaven. :(

JLC Ultra Thin ser forøvrig perfekt ut! Tittet på JLC, men denne gikk meg hus forbi. :D
Jeg må prate med resten av familien om dette hvertfall, det spørs om de ikke blakker seg ut på bil.

Jeg ville anbefalt vanlig tang buckle i stedet for depoyant clasp (beklager at jeg ikke har de norske navnene) sånn som det ser ut som UJU har på sin lekkre Cellini. Jeg mener dette er en opsjon.

Sistnevnte ser nok mer elegant ut og kan ha sine praktiske fordeler, men tang/pin buckle er klart mer komfortablet. I alle fall er det min erfaring. Ofte vil man også endre kjapt hvor løst eller fast en klokke på lærrem skal sitte. Noen ganger bør de være tight, mens gjerne senere samme dag ønsker en å løsne litt opp i snippen - og i så måte er det jo praktisk å bare kunne vippe remmen ut på neste hull. Selvsagt kan en gjøre det med clasp også, men det er litt mer jobb.

Hm... Kanskje det ikke er så gale å bli 50 after all... ;)

Lykke til med gaven!

Nei med JLC og bil til bursdagen begynner jeg å glede meg alt :mrgreen:

Har du tittet på Breitling Aerospace i titan? hvis budsjettet skulle bli mindre er det en lett og fin klokke.

Skal helt klart titte på Breitlingen!

Jeg har pratet litt med fattern, han vet ikke helt om det er trykket eller vekten av klokken som lager smertene.

Jeg har foreslått at han kan bruke klokken på høyrearmen, så han skal teste det hvertfall. En JLC på høyrearmen er vel bedre enn ingenting?:cool:

Skal helt klart titte på Breitlingen!

Jeg har pratet litt med fattern, han vet ikke helt om det er trykket eller vekten av klokken som lager smertene.

Jeg har foreslått at han kan bruke klokken på høyrearmen, så han skal teste det hvertfall. En JLC på høyrearmen er vel bedre enn ingenting?:cool:

Finnes litt forskjellige klokker som er laget for høyrehåndsbruk.
Ikke at det er et problem å bruke en normal klokke på venstre hånd da..

Da har jeg kommet litt lenger i jakten, har vist frem litt klokker til han, det er helt tydelig at han liker vintage-inspirerte klokker, spesielt fliegere.

Viser frem noen klokker som det nå står i mellom, kunne tenkt noen av dem selv! :D

356FliegerIIStrap.jpg

2468_LRG.jpg

2878685_large2.jpg