Klokke Quiz

ragamuffin
Jeg har lite med ytterligere forslag til den fancy kreasjonen din olw3, men tar deg på ordet og legger ut en til (selv om din siste kanskje ikke er helt løst enda). Tilgi meg hastverkarbeidet..hehe.

Jeg ville bli tatt på ordet!:p...

Først til min klokke nr.2....Hvor det er blitt nevnt Baumuster B, Laco, Stowa, Hamilton og IWC. Ingen av delene kommer fra noen av de nevnte produsentene;)

Dere får gjette videre....

Så til klokke nr.3... Der er jeg rimelig sikker på at remen er fra Hublot Big Bang, Omega professional tachometer og Patek Philippe skive.

Jeg er usikker på huset, var innom Hamilton, men ente så langt på Grand Seiko:?.

Dere er gode, gutter :)
6029967373_4a3a810c75_o.jpg

Når jeg slår sammen owl, komodo og mathfjeld blir det dette:

b6685a.jpg

35705000-60.jpg

pk-000000000026373-e0f801525f1c4439a6cdea7c0feb37f8-30-1.jpg

rolex-milgauss-2.jpg

Jeg burde vel få et kvart poeng for mitt Hublotsvar. Selv om jeg trodde at dette remfestet tilhørte en kasse...

:confused: :D:D

Jeg ser nå at jeg har begått en stor tabbe ved å ikke kreditere deg her, minuteman. Ditt hublot-tips ligger jo i innlegget over owl's....Hipp hipp ;)

Ingen som har klart klokke nr.2 ennå, så dere får gruble litt til på den:twisted:....... Mathfjeld og Rousp fant ut at kassen med kronen var hentet fra Corum Admirals cup.

Ettersom jeg lovet en oppfølger på gårdagens quiz, så smelte jeg sammen noen klokker i kveld;) Denne skulle ikke være umulig å klare, men forhåpentligvis litt verre:mrgreen:

Jeg oppfordrer også andre å slenge ut noen gåter her på TS!

Klokkequiz2copy.jpg

Tror viserne her er fra en Archimede Pilot.

Subdialene tyder på 7750.. :)

Skiven...argh! Så jo den klokken for litt siden, men kommer ikke på hvor jeg så den eller hva det er!

Gitt opp for lengst på denne;) Viserene er nok fra en fliger i alle fall:) Mente også jeg hadde sett denne skiven i et klokkeblad ol. Sett igjennom alt og fant ingenting.. Så her trengs det noen hint vel? :)

Syns fremdeles day/date-vinduet ser ut som om det kommer fra en Omega.. men kanskje fra en eller annen Tag Heuer Carrera?

Har vært bortreist den siste tiden, så glemte helt å legge ut fasiten på denne;)....

FASIT:

Hus: Corum, Admirals cup
Skive: Maurice de Mauriac, Chronograph XL
Chrono: Sinn, 6000
Visere: Archimede, Pilot M
Rem: U boat, Classico U