Klokke som 30 års gave til dama til 5-10k en umulig oppgave?

KAB

Medlem
30. juli 2010
Har hatt WTB annonse liggende ute en stund uten noe feedback fra den ellers så snakkesalige forsamlingen her.
Den store dagen er 04.juli, så jeg føler at tiden begynner å bli litt knapp...Prøver derfor å poste her i håp om større engasjement.

Som overskriften antyder - trenger innspill/tilbud på klokke som 30 års gave til dama.

Det som gjør dette til en krevende øvelse, er at budsjettet er tøyd til absolutt maks 10k. Det som gjør det til en ekstremt krevende øvelse er at jeg i utgangspunktet ser etter Rolex, Omega, Tudor eller Tag Heuer. Mulig at det er ønsketenkning å klare dette innefor oppsatt budsjett:confused:

Selv om jeg ikke er fan av det, så vurderer jeg quartz da jeg vet at hun ikke nødvendigvis vil ha mekanisk (selv om jeg vil).

Det optimale er nærmere 5k, siden det gir rom for andre overraskelser jeg har planer om.

"Dameklokker" i størrelser under 36m er uinteressant, da jeg vet at hun ikke liker "damestørrelser" på klokker. Med det sagt, så fungerer en herreklokke i +- 40mm ypperlig.

Alle linker, forslag, innspill og tilbud fra noen som har noe for salg tas imot med stor takk!

KAB

Når det gjelder quartz vs mekanisk for damer som i utgangspunktet ikke er så interessert i urverk så har jeg kommet frem til den triste konklusjonen at det er quartz som gjelder. Har kjøpt diverse mekanisk til dama, men den eneste klokken hun bruker er en billig quartz fra ebay... Bør vel være mulig å finne noen brukte Omega quartz innenfor budsjettet ditt?

Hva med vintage omega geneve eller lignende? Jeg kjøpte en til meg selv som raskt endte på fruens håndledd

Kanskje @MINUTE_REPEATER kan guide deg om mini-Sub'en til Tudor?

Jeg kjenner ikke markedet på disse men det er IMO tøffe ur til damer.

Redigert av en moderator:
Når det gjelder quartz vs mekanisk for damer som i utgangspunktet ikke er så interessert i urverk så har jeg kommet frem til den triste konklusjonen at det er quartz som gjelder. Har kjøpt diverse mekanisk til dama, men den eneste klokken hun bruker er en billig quartz fra ebay... Bør vel være mulig å finne noen brukte Omega quartz innenfor budsjettet ditt?

Enig, har erfart at dette oftest er tilfelle.

Når det er sagt,så har Seiko et par serier med chrono damequartzur fra ca. 3-5k på rundt 38mm, diverse bezeler og timemarkører med og uten swarovski krystaller. Mange forskjellige skiver, flere mother of pearl og lenke, skinnreim - ofte hvit, eller gummireim.

SNDX55P1_L.jpg

SNDY22P2_L.jpg

getpic.php

51gkB4U6kML.jpg

1310719_fpx.tif
1888480_fpx.tif

spacer.gif

seiko-lord-ladies-swarovski-watch-srlz96p1-srlz96.jpg

ssc893m.jpg

-Jeg beklager på det sterkeste at jeg bryter sonens tradisjoner og her nevner quarts ur, og ikke minst at klokkene er under budsjett.

Vintage Omega i pereferien 2500 til 4000. Resten setter du rett på egen klokkekonto. ;)

Jeg har sørget for en sped start ved å få henne til å kjøpe en mekanisk seiko sak. Hun har i utgangspunktet likt den, men hører til stadighet at den går for sakte, at hun glemmer å trekke den etter at den har ligget en stund etc, etc. Derav tror jeg du er inne på noe acnorway - det ligger liksom ikke i hjerterota at det er spesielt stas med mekanisk (selv om jeg gjør mitt ytterste for å forkynne de mekaniske skrifter )

Omega quartz hadde vært meget bra og kan nok fint få plass innenfor budsjett - problemet er at jeg ikke tør å kjøpe på ebay, og her inne er det lite til salgs av denslags. Føler meg mye tryggere med å handle spesielt inne her. Kjøpte en Tudor til eksen som liksom skulle være nesten ny for noen år tilbake. Hentet på posten, åpnet lokket og fant en skikkelig oppripet sak hvor krona ikke kunne skrus inn og skinnremmen så ut til å ha vært en runde i kjøttkverna. Heldigvis var selgeren medlem her, så retur av klokke og pengene tilbake ordnet seg.

KAB

Hva med vintage omega geneve eller lignende? Jeg kjøpte en til meg selv som raskt endte på fruens håndledd

Vintage Omega i pereferien 2500 til 4000. Resten setter du rett på egen klokkekonto. ;)

naahhh...er ikke altfor fortjust i Omega Geneve selv. Mulig jeg støter noen klassiske konservatister her inne, men det er litt gubbe over dem synes jeg. Mulig at det er så trendy og hipster at jeg ikke forstår det?

Jeg ser at det ligger en Tudor MiniSub ref 73190 med lenke til salgs på chrono24 til ca 12k, fra selger i Nederland. Så i god TS stil har jeg nok siktet litt over budsjettet, beklager :)

Men de er veldig fine, så det er jo lov å håpe at du kan finne en i Norge til 10k...

Enig, har erfart at dette oftest er tilfelle.

Når det er sagt,så har Seiko et par serier med chrono damequartzur fra ca. 3-5k på rundt 38mm, diverse bezeler og timemarkører med og uten swarovski krystaller. Mange forskjellige skiver, flere mother of pearl og lenke, skinnreim - ofte hvit, eller gummireim.

-Jeg beklager på det sterkeste at jeg bryter sonens tradisjoner og her nevner quarts ur, og ikke minst at klokkene er under budsjett.

haha...du er allerede tilgitt av meg. Hvis noen kan trylle frem noe UNDER budsjett her inne, så er det så få av dem her på asylet at de må vi ta godt vare på!

Hun har allerede en Seiko (tror det er det i alle fall). Tenkte derfor noe mer high end siden det er the big 30 som skal feires. Når man har brent opp alle pengene på leilighet, oppussing, barnebidrag og bil, så blir det jo vanskelig å bare plukke fra øverste hylle...

Jeg ser at det ligger en Tudor MiniSub ref 73190 med lenke til salgs på chrono24 til ca 12k, fra selger i Nederland. Så i god TS stil har jeg nok siktet litt over budsjettet, beklager :)

Men de er veldig fine, så det er jo lov å håpe at du kan finne en i Norge til 10k...

Ja, der er knallfine og takk for tips! Men...over budsjett er dessverre ikke aktuelt denne gangen

Redigert:
Vil takke alle for gode tips, innspill og kommentarer!
Pulsen har roet seg ned etter at det endte med en hyggelig handel med Good Guy Vis profil: TCCW - Tidssonen – Norges største nettsted om klokker

Hovedgaven klar over en måned før dagen, er ikke dagligdags fra min kant.

Nå er det bare å vente på overlevering av gave den 04.juli :D

Obligatorisk informasjon > Det endte med en meget pen Tag Heur Aquaracer Quartz. Litt ironisk med tanke på signaturen min under her, men hva gjør man ikke for å tilfredsstille damene....

KAB