Klokke/ spareprosjekt nr 3

Medlem
27. sep. 2011
Sted
Oslo
Hei. Er ny på forumet, men er en relativt ivrig og interessert småsamler. 38 år, jobber i boligkooperasjonen i Oslo. Har for tiden 2 klokker i samlingen, men har ikke holdt på lengre enn siden 2006. Har en 2006 Omega Constellation i gull/ stål, og en 2011 Daytona SS BD. I likhet med flere på forumet, så driver også jeg og sparer til neste "kupp", og nå er tiden inne for en nyanskaffelse.

Jeg har siden tidenes morgen, dvs siden tidlig 80-tallet vært fascinert av Submarineren, og da også i stål/svart. Og en slik skal jeg ha. Jeg tror det blir en 16610, og har sett litt på denne her http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30741350

Jeg synes prisen ser relativt ok ut i forhold til mye annet der ute, og vurderer denne som litt "penere i overgangen kasse/ lenke enn 166610, hvor lenka ser litt for smal ut i forhold til innfestingen. Den senere minner meg mere om en mini Deepsea, som i og for seg ikke er noe galt, men som allround-ur setter jeg 16610 litt høyere.

Om noen har andre formeninger om en pen nr 2 Rolex, så syng ut. Har sett litt på Panerai( selv om det synes som 100 variasjoner over et begrenset tema) og Omega, og liker veldig godt denne her http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28435173 Vurderer også den nye Explorer II(42mm). Har ikke sett den live enda, men tar en tur innom Bjerke på lørdag, tenker jeg.

Velkommen til TS :)

Man kan aldri gå feil med en 16610 :) Pass bare på at du ikke blir lurt med en kopi...

Ellers vil jeg kanskje anbefale å titte etter en meget pent brukt SeaDweller. I mine øyne er det den reneste og peneste Rolexen (med dato) som er produsert :)

Lykke til med jakten!

Enig i at SeaDwelleren er pen. Når jeg kjøpte Daytonaen, skulle jeg egentlig ha en Deepsea. Jeg hadde ikke regnet med å finne en Daytona SS i butikk, og var forberedt på å stå på venteliste. Deepsea har de jo overalt nå, så den kan jo kjøpes hvor og når som helst.
Er det generelt mye juks og fanteri i bruktmarkedet? Enkelte er jo åpenbare, det ser jeg. Men i utgangspunktet virker den sub`en jeg postet grei. Hva mener du om prisen? Det er ikke noe kupp, men jeg vil ha et pent eksemplar, og videresalg er for min del uaktuellt. De jeg kjøper skal jeg ha for livstid, og klokkene lever nok lengre enn meg :)

Men det er ikke mange seadwellere å få tak i , ser jeg. Det er langt i mellom at de dukker opp.

Det er jo en vesentlig forskjell mellom SeaDwelleren og DeepSea SeaDweller :) Jeg tenkte mest på førstnevnte, da denne er mindre og penere :)

Den du postet her så meget bra ut. Det kan være vanskelig å avgjøre om den er ekte, bare ut fra bilder, men det ser ut til å være "the real deal". En ting man kan gjøre er å spørre selger om hvor klokken er kjøpt, for deretter å kontakte forhandler og sjekke litt. Et slagord du vil møte her inne er "buy the seller, not the watch". Er du i tvil, holder du deg unna.

Når det gjelder prisen på den Sub´en, så er den nok helt grei for en klokke i en slik stand som beskrevet. At den også er utgått og ettertraktet vil nok drive prisen opp, i tillegg til at den er såpass ny. Noe røverkjøp er det ikke, men helt greit :)

Enig i at SeaDwelleren er pen. Når jeg kjøpte Daytonaen, skulle jeg egentlig ha en Deepsea. Jeg hadde ikke regnet med å finne en Daytona SS i butikk, og var forberedt på å stå på venteliste. Deepsea har de jo overalt nå, så den kan jo kjøpes hvor og når som helst.
Er det generelt mye juks og fanteri i bruktmarkedet? Enkelte er jo åpenbare, det ser jeg. Men i utgangspunktet virker den sub`en jeg postet grei. Hva mener du om prisen? Det er ikke noe kupp, men jeg vil ha et pent eksemplar, og videresalg er for min del uaktuellt. De jeg kjøper skal jeg ha for livstid, og klokkene lever nok lengre enn meg :)

Men det er ikke mange seadwellere å få tak i , ser jeg. Det er langt i mellom at de dukker opp.

Eneste med denne er at jeg har selv prøvd å komme i kontakt med kjøperen gjennom flere hyggelige forspørsler på email. (Ingen pruting, for dere som umiddelbart tenkte det ;) )

Men han har ikke tatt kontakt, så det kan kanskje være en ide å ringe han om du er genuint interessert, da han kanskje er en av de som heller foretrekker dette enn et dusin e-mailer.

Lykke til :)

Det er jo en vesentlig forskjell mellom SeaDwelleren og DeepSea SeaDweller :) Jeg tenkte mest på førstnevnte, da denne er mindre og penere :)

Den du postet her så meget bra ut. Det kan være vanskelig å avgjøre om den er ekte, bare ut fra bilder, men det ser ut til å være "the real deal". En ting man kan gjøre er å spørre selger om hvor klokken er kjøpt, for deretter å kontakte forhandler og sjekke litt. Et slagord du vil møte her inne er "buy the seller, not the watch". Er du i tvil, holder du deg unna.

Når det gjelder prisen på den Sub´en, så er den nok helt grei for en klokke i en slik stand som beskrevet. At den også er utgått og ettertraktet vil nok drive prisen opp, i tillegg til at den er såpass ny. Noe røverkjøp er det ikke, men helt greit :)

Enig med deg, jeg synes også 40mm er passe, og aberet med Deepsea er egentlig tykkelsen. Skjortemansjettene går jo knapt over klokka når man har litt tykkelse på håndleddene. Men det er et massivt stykke ur, og den følelsen av "hogget ut i et stykke" er berusende. I sterk kontrast til min kamerats Breitling SuperAvenger, som er et bling-ur i forhold, og enda større og tykkere.

Enig med deg, jeg synes også 40mm er passe, og aberet med Deepsea er egentlig tykkelsen. Skjortemansjettene går jo knapt over klokka når man har litt tykkelse på håndleddene. Men det er et massivt stykke ur, og den følelsen av "hogget ut i et stykke" er berusende. I sterk kontrast til min kamerats Breitling SuperAvenger, som er et bling-ur i forhold, og enda større og tykkere.

Det kan jeg være enig i. Men, personlig føler jeg ikke at DSSD sitter behagelig på armen. Den blir for klumpete og ligger ikke flatt mot armen.

En 16610 kan aldri bli feil, løp og kjøp, pen pris også! Tror jeg da...lykke til i jakten:)