Klokke til bryllup?

Medlem
10. mars 2011
Hei
Etter sommerferien kommer den store dagen, jeg skal gifte meg:)
I den annledning trenger jeg en klokke. Problemet er at jeg sjeldent går i dress, har derfor ingen egent klokke til den store dagen.. Hvis noen har tips så fyr gjerne løs:)
Har selvfølgelig noen kriterier:

Min 42mm
Hvit skive
Enkelt design
Ikke arabiske tall
Brun eller sort rem
Budsjett maks 0-10000:)

Alle tips mottas med åpne armer!

Om du har muligheten økonomisk her ville jeg smekket til og kjøpt noe som virkelig gir godfølelsen livet ut, dette er jo en ekstremt stor dag!

Når det er sagt, her er noen høvelig innenfor dine kriterier. 42mm er jo ganske stort for en dressklokke, så noen er nok under.

670177d1333477029-white-dialed-dress-watches-%242-000-img_0610.jpg

Quartz-versjonen her er høvelig innenfor budget, men Quartz er jo litt kjedelig..

SAGQ001.jpg

670451d1333500972-white-dialed-dress-watches-%242-000-artix.jpg

683479d1334695091-white-dialed-dress-watches-%242-000-orion_weiss_raum1.png

maurice-lacroix-LC6017-SS001-130_MED.jpg

tissot_visodate.jpg

Redigert:
Hamilton Thin-O-Matic 42mm. Har riktignok arabiske tall 3, 6, 9 og 12, men det er en veldesignet og stilig klokke. £650 hos Jura Watches, UK.

hm-375_large.jpg

[video=youtube;i94s835jy04]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i94s835jy04[/video]

Mange fine her:)
Har grove håndledd, er derfor ikke comfy med små klokker. Men aldri si aldri;)

Redigert:
Jeg ser Tissot er foreslått ovenfor. Det er et forslag jeg også ville foreslå. Her får du en mekanis klokke for en god pris. Displayback og fint design.

Tissot er også et merke som ikke er så vanlig. Har du en Seiko ell, så kan det være noen som tror at det er "neste samme som de har, den som kostet 700...". Seiko ell. er jo vanlige klokker. Tissot er litt mer skjelden...

Lykke til på den store dagen.

:cool:

... eller Stowaen som Steinhart har rappet designen fra?

MO_Poliert_R_misch_Weiss_11.jpg

Nja. Jeg vil vel ikke si at Steinhart har rappet designen fra Stowa. Dette er jo til de grader en generisk design som har fulgt marine-kronometere nesten siden tidenes morgen. Det er veldig mange produsenter som har laget klokker med varianter av denne designen opp gjennom årene. Stowa sine originale marine kronometere fra "gamle dager" hadde jo heller ikke romertall på skiven, men arabiske tall. Dette er et designelement som har kommet inn nå, mens f.eks. A Lange & Sohne hadde romertall på sine originale marine kronometere, uten av man kan si at Stowa har kopiert noe fra ALS av den grunn.

Til syvende og sist kan man vel kanskje si at alle dagens produsenter av marine kronometere har rappet designen fra John Harrison. :)

Er Tissot sjeldent? Finnes masse forhandlere av merket i Oslo og jeg får følelsen at det blir sett litt ned på. Missforstå meg rett, jeg har en LeLocle Chronometre som jeg liker meget godt og liker flere andre Tissot modeller

Personlig ville jeg ha brukt dette som en grunn til å kjøpe en vintage dressklokke, men det er nå en annen sak. Tissot har vært nevnt her, jeg ville ha vurdert den nye Powermatic'en deres. Den er vel 41mm, så kanskje den er bittelitt for liten for deg, men prøv den på. Litt bedre finish enn Visodate og åtti timers gangreserve gjør den (imo) litt mer spennende enn mange andre budsjettklokker.

Du finner en anmeldelse med bilder og videoer her (i tillegg til en hel del andre steder på nettet..)

Gullsmeden jeg så den hos skulle ha rundt 5500,- for den.

Tar imot tips fortsatt.
Vurderer så langt:

Stowa marine original
Lld
Seiko sarb(usikker på modell)
Hamilton thinomatic

Men skulle gjerne hatt flere alternativer:)

Maurice Lacroix Pontos Date eller Day/Date.. Her må du vel på bruktmarkedet for riktig pris, men klokkene er meget flott med sine 40mm.