klokke til dress

Medlem
21. feb. 2012
Jeg er ny hva kloker og dette forumet angår.

Jeg er på utkikk etter en vintage klokke jeg kan bruke til min nye dress.
Det er en svart dress, med svarte sko og belte. Har sett litt rundt og lurer litt på omega seamaster.

Fant denne på finn:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33142695
Denne er i grenseland for hva jeg kunne tenkt meg å betale.

Er dette noe å trakte etter eller har dere andre forslag? Hvilke farge synes dere passer best(rem og skive)?
Takker for alle innspill på forhånd. ;)

Når du sier dress, tenker du i en hverdagssituasjon hvor du bruker dress?
Eller bryllup/fest etc?

Uansett, Omega Constallation Pie Pan bør du ta en titt på. :)

Er vel ledern for NURK som selger. Så det burde ihvertfall være grei skuring =)

Jeg har en Dag Braanaas Omega, å den er helt super. Han pleier å selge dem som ikke er i gull for mellom 4 og 5000,- har jeg sett, så du kan jo vente på det om det ikke ligger noen ute. Hvis prisen på den her er for stiv =) Er jo et ganske sikkert kjøp uansett vil jeg tro:)

Når du sier dress, tenker du i en hverdagssituasjon hvor du bruker dress?
Eller bryllup/fest etc?

Uansett, Omega Constallation Pie Pan bør du ta en titt på. :)

Dressen er til finere tilstelninger. så en klokke som er "litt over hverdags" hvis man kan si det.
Hva er vanlig å gi for en constellation pie pan?:confused:

Svart rem er ganske classy! Svarte sko og belte ;)
Dette er en fantastisk klokke. Jeg har en i stål med cal 601. Kunne solgt den, men den har en liten ulyd som må fikses.
De er svært behagelig å ha på og vanskelig å bli lei av, og jeg liker at det er dato.
5e6629db-7e68-5103.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk
SMP blog: http://speed.sutterud.no

Er vel ledern for NURK som selger. Så det burde ihvertfall være grei skuring =)

Jeg har en Dag Braanaas Omega, å den er helt super. Han pleier å selge dem som ikke er i gull for mellom 4 og 5000,- har jeg sett, så du kan jo vente på det om det ikke ligger noen ute. Hvis prisen på den her er for stiv =) Er jo et ganske sikkert kjøp uansett vil jeg tro:)

Så Omega er greit av og til altså? Fint om du sier fra når ;):mrgreen:

Pie pan er et sikkert tips, kjør på!

Tusen takk for alle kommentarene.
Skal definitivt sjekke ut constellation pin pan.

Hvilkne nettsider/forhandlere/private lønner det seg å sjekke dersom man er på jakt etter klokker?

Så Omega er greit av og til altså? Fint om du sier fra når ;):mrgreen:

Pie pan er et sikkert tips, kjør på!

Haha.. Men nå er nå ikke den klokken her lik som alle andre har her på sonen!? Har ingen ting imot Omega eller andre merker for den saks skyld.. Blir bare trøtt av å se 100 vis av de samme klokken hver dag :) ( Ja jeg tar i.. Litt..)

Hei, det finnes mye kult i vintage. Dress klokker i gull eller gull på stål ( gullkappe) er relativt greie å få tak i god stand, men det er en fordel med litt erfaring for å ikke gå i fella. Siden du har tenkt å bruke denne klokka må du alltid regne inn en service kostnad, så kjøp en klokke i best mulig stand. En rens, bytting av pakning, glass og krone fikser en urmaker, men reparasjoner ellers er avhengig av reservedeler som er et problem.

Hvis du ikke er spesielt opptatt i nevnte Omega modell finnes det masse andre vintage merker å få tak i til en rimeligere pris med tilsvarende kvalitet. Se et merker som Longines, Eterna, Certina (gode priser), Movado, Universal Geneve, Tissot osv.

Beklager dårlig bilde, men jeg betalte 2500 kr for denne og er meget fornøyd.

Er en Longines Flagship
P1010600.jpg

P1010569.jpg

Haha.. Men nå er nå ikke den klokken her lik som alle andre har her på sonen!? Har ingen ting imot Omega eller andre merker for den saks skyld.. Blir bare trøtt av å se 100 vis av de samme klokken hver dag :) ( Ja jeg tar i.. Litt..)

Gjeeeesp....... Dette er et utsagn jeg ikke kan finne meg enig i. Omega PiePan er et meget flott og særegent design, og de vokser ikke på trær:rolleyes:

IMG_4575.jpg

CIMG2808.jpg

Gjeeeesp....... Dette er et utsagn jeg ikke kan finne meg enig i. Omega PiePan er et meget flott og særegent design, og de vokser ikke på trær:rolleyes:

Var overhode ikke den klokken jeg siktet til. Jeg syntes også PiePan ser tøff ut.. =)

Var overhode ikke den klokken jeg siktet til. Jeg syntes også PiePan ser tøff ut.. =)

Nåh, det er ikke akkurat mangel på piepan og andre Omega vintage her på sonen heller da (ref. "problemet" med at vi har så mange Sub og Speedy). Men de opptrer ikke så ofte på dagens klokke, for min del er det veldig antrekksavhengig om dagen er en Piepan-dag :)

IMGP5595-1.jpg

Hva de andre på sonen har er vel ganske likegyldig når det kommer til dressur, ettersom jeg regner med at de fleste her drar i selskapeligheter med andre mennesker enn forumkompisene? ;)